Lucrările la Viaductul Autostrăzii București, de la Cernica, au început cu o întârziere de trei ani

antierul pentru unul dintre cele mai importante loturi ale Autostrăzii București, care ar trebui să preia din traficul de pe cea mai tranzitată porțiune nemodernizată a Centurii Capitalei, a fost deblocat recent, astfel că, la mai bine de trei ani de la semnarea contractului de execuție, utilajele au putut să intre în teren, scrie Buletin de Bucuresti.

În februarie 2023, Buletin de București dezvăluia că utilajele nu pot pătrunde în zona Lotului 4 de pe A0 Nord din cauză că perimetrul este din punct de vedere legal arie naturală protejată Natura 2000 dar și că lucrările sunt condiționate de obligația realizării unui așa-numit Studiu de Evaluare Adecvată.

„Agenția pentru Protecția Mediului emite actul de reglementare, adică acordul de mediu revizuit. Asta se întâmplă pentru că lucrările se scot la licitație pe studii de fezabilitate din anii 2000. Revizuirea acesta nu e numai pentru Lotul 4, ci e pentru tot obiectivul, adică pentru toată Autostrada București. Autoritatea de mediu se mișcă greu pentru că au plecat foarte târziu documentele de la CNAIR. După acest Studiu de Evaluare Adecvată trebuie emis raportul asupra mediului, pentru că altfel nu se emite avizul de la Apele Române și tot așa. E un lanț”, explicau la momentul respective surse apropiate proiectului.

Joi, 22 iunie, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu a anunțat, de la fața locului, că “au început forajele pentru pilele acestui viaduct”.

Lotul 4 din secțiunea Nord a Autostrăzii București este cel mai mic dintre cele șapte tronsoane licitate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

În lungime de 4,7 kilometri, segmentul de autostradă trebuie să traverseze, printr-un viaduct, lacul Cernica prin dreptul a ceea ce a mai rămas, în urma dezvoltării imobiliare, din Pădurea Căldăraru.

Contractul, în valoare de aproape 63 de milioane de euro fără TVA, a fost semnat în august 2020 cu un consorțiu controlat de Dorinel Umbrărescu care deține cel mai mare holding de construcții de drumuri din România. Documentul prevede o perioada de proiectare de 12 luni și una de execuție de 18 luni, astfel că, plecând de la lucrările care au început zilele acestea, lucrarea nu ar trebui să fie gata mai târziu de decembrie 2024.

Lotul 4 din secțiunea Nord a Autostrăzii București ar trebui să preia traficul rutier de pe cel mai aglomerat segment din DNCB. Rămasă la o bandă pe sens, bucata de 4 kilometri, dintre DN3 Pantelimon și Autostrada Soarelui din Centura Capitalei, înregistrează la orele de vârf o viteză medie de deplasare de aproximativ opt kilometri la oră.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati