Secțiunea de sud a Magistralei 6 de metrou a primit ieri Autorizația de Construire.
Asocierea în participațiune ALSIM ALARKO-MAKYOL, constructorul desemnat de către METROREX S.A. pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO, demarează execuția lucrărilor în șantier pe 15 decembrie 2023.
Lucrarea face parte din proiectul major de interes public „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă (Magistrala 6. 1 MAI – OTOPENI) (cod SMIS 2014+117704).
„Magistrala 6 este încă un proiect major în dezvoltarea metroului bucureștean, care va extinde rețeaua existentă de metrou operată de Metrorex, crescând gradul de mobilitate a populației din zona metropolitană București și orașul Otopeni și care se va adăuga în portofoliul realizărilor companiei noastre”, afirmă Mariana MICLĂUȘ, Director General Metrorex S.A. „Este deopotrivă o conlucrare locală, regională și internațională, care va stabili prima legătură rapidă directă între Gara de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă, integrând fluxurile regionale de transport aerian, feroviar și rutier și realizând un pol principal de conexiune intermodală în Rețeaua transeuropeană de transport, contribuind la dezvoltarea mobilității sustenabile și la realizarea obiectivelor UE în materie de mobilitate durabilă”, precizează Directorul General Metrorex S.A.
Magistrala M6 de metrou va avea un traseu de 14,2 km de cale dublă, pe care vor circula 12 trenuri noi, moderne și va cuprinde 12 stații.
Secțiunea sud (Lotul 1.1) reprezintă secțiunea cuprinsă între stațiile 1 Mai (existentă) – Tokyo și are un traseu de 6,6 km. Pe lângă stația 1 Mai (existentă), Lotul 1.1 cuprinde șase stații:, Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo; de asemenea, traseul Lotului 1.1 cuprinde și șase interstații: 1 Mai – Pajura, Pajura – Expoziției, Expoziției – Piața Montreal, Piața Montreal – Gara Băneasa, Gara Băneasa – Aeroport Băneasa, Aeroport Băneasa – Tokyo.
„Suntem pregătiți să demarăm lucrările la noua Magistrală 6, pentru execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO. Pentru început, prezența șantierului se va face simțită la suprafață, iar noi vom face tot posibilul ca disconfortul inerent creat de lucrări să fie resimțit la minim de către participanții la trafic și de către cei din vecinătatea șantierului. După pregătirea terenului de lucru și implementarea organizării de șantier, vor începe lucrările în subteran, TBM-urile vor începe excavările, de la stația Tokyo, Aeroport Băneasa, Gara Băneasa.”, precizeză Ertuğrul AYDIN, Reprezentantul Antreprenorului în cadrul Asocierii ALSIM ALARKO-MAKYOL.
Valoarea totală a Contractului de Finanțare pentru Magistrala 6 este de 6.330.126.868,43 lei, din care valoarea totală a cofinanțării UE este de 2.360.297.240,00 lei, fiind acordată din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.
Despre Magistrala 6
Magistrala 6: 1 Mai – Otopeni are ca obiectiv principal deservirea Aeroportului Internațional Otopeni, făcând legătura între acesta și Gara de Nord. Zona de amplasare a liniei de metrou – Magistrala 6, 1 Mai – Otopeni, Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă se va dezvolta pe direcția N-NV a Capitalei și va traversa Sectorul 1, respectiv următoarele cartiere: Griviţa, Bucureştii Noi, Piaţa Presei Libere, Băneasa, Privighetorilor și orașul Otopeni.
Noua Magistrală este configurată în două secțiuni și va cuprinde în total 12 stații noi. Secțiunea de Sud, 1 Mai – Tokyo, aferentă Lotului 1.1 al proiectului cuprinde o stație comună cu actuala linie M4 și 6 stații noi: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Tokyo. Secțiunea de Nord, Tokyo – Aeroport Otopeni, aferentă Lotului 1.2 cuprinde stațiile: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu și Aeroport Otopeni.
Principalele zone traversate sunt: zone rezidențiale, activități comerciale, servicii, zone de transport, zone cu obiective speciale, servicii de utilitate publică, zone de interes cultural, terenuri libere cu potențial pentru construcții (pe Bulevardul Expoziției, Bulevardul Poligrafiei, Băneasa, Otopeni), spații verzi și de agrement.
La stația de la șoseaua de centură (Bruxelles), va fi construită o parcare de tip „Park & Ride”, cu aproximativ 500 de locuri, unde conducătorii auto își vor putea lăsa autoturismele pentru a-și continua călătoria cu metroul. La stațiile Pajura, Washington
și Paris vor fi construite parcări de tip „Kiss & Go” – folosite pentru staționarea de scurtă durată, pentru a lăsa sau prelua călătorii de la metrou.
Proiect cofinanțat din Fondul de Coeziune prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.