Stația de metrou Tudor Arghezi pe Magistrala M 2 Berceni-Pipera va fi pusă în funcțiune în cel mult două luni, dă asigurări șefa Metrorex, Mariana Miclăuș. Este prima stație pe care o construiesc autoritățile locale (Primăria Sectorului 4) și nu Metrorex, iar lucrările sunt realizate de o asociere de firme din România. Stația de metrou este la o distanță de aprox. 1,3 kilometri față de capătul de linie Berceni, lângă Centura Capitalei și va avea în imediata apropiere o parcare pentru navetiști de tip park&ride cu peste 300 de locuri. În decembrie, la finalizarea lucrărilor, termenul anunțat pentru deschiderea stației era martie -aprilie 2023.
,,Am realizat probele, testele, a fost semnat procesul verbal de recepție la terminarea lucrărilor cu obiecțiuni, încă nu a fost terminat sistemul de automatizare a traficului, dar în paralel, Primăria Sectorului 4 cu care avem această lucrare în asociere face demersuri ca investiția să fie transferată la Ministerul Transporturilor, la Metrorex după care va fi pusă în funcțiune, stația cu interstație de 1,6 kilometri. Cred că în cel mult o luna sau două vom putea să reluăm investiția și să o punem în funcțiune cu călători.” – Mariana Miclăuș.
Linia de metrou și stația Tudor Arghezi sunt construite la suprafață, iar investiția s-a făcut cu fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare. Constructorul este o asociere de firme românești: Somet – Tiab-UTI-Construcții Erbașu, iar testele durează o lună, două : „Testele pot dura o lună sau cel puțin două luni în funcție de rezultatele pe care le vom obține de atingere a parametrilor tehnici proiectați, adică în trimestrul 2 din 2023, martie, aprilie”, spune Mariana Miclăuș.
Totodată, Primăria Sectorului 4 a finalizat Studiul de Prefezabilitate pentru extinderea Magistralei M2 Berceni – Pipera cu încă trei stații în Comuna Berceni, județul Ilfov. Practic, Magistrala M2, cea mai aglomerată linie de metrou din București, trece dincolo de Centura București, de unde poate deservi 10.000 călători/zi. M2 Berceni – Pipera transporta înainte de pandemie aproape 300.000 călători/zi, din cei 650.000 pe cele 4 linii. Metrorex a ratat finanțarea europeană prin POIM pentru lucrări de modernizare a șinei care să permită reducerea intervalului de sosire în stații la 90 de secunde.
sursa: economedia.ro