Peste 30.000 de turişti au fost prezenţi în primul weekend din iunie pe litoralul românesc. Printre aceștia, jurnaliști din presa locală și națională au luat pulsul distracției și au aflat care sunt noutățile din acest an. Turismul pe litoralul românesc se dezvoltă, iar cei care iubesc marea, soarele și sunt dispuși să se lase (re)cuceriți de tot ceea ce oferă Riviera Românească sunt așteptați cu bucurie de hotelierii și antreprenorii din domeniu.
Pe Riviera Românească sunt disponibile în acest sezon estival, 4.000 de unități de cazare clasificate, conform Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, cu 155.927 de locuri de cazare, în creștere cu 15% față de 2023. Acestea reprezintă 25% din numărul total de locuri din România.
Investițiile operatorilor în turism de pe litoral au crescut, din ce în ce mai multe hoteluri își upgradează numărul de stele și oferă servicii complete, de la room service și spa la stații de încărcare pentru mașini electrice și microbuze de transfer la și de la aeroport, calendarul de evenimente dedicate turiștilor s-a diversificat, s-a inaugurat, în aprilie, modernizatul aeroport privat de la Tuzla care poate opera curse charter în toată Europa.
Noutățile sezonului estival 2024 pentru destinația Riviera Sud – Mangalia
Riviera Sud – Mangalia, pe lângă activitățile specifice turismului de litoral, mai are în structură și o serie de servicii și facilități complementare, a declarat Dumitru Filip, președintele Organizației de Management al Destinației (OMD) Mangalia, în cadrul unei întâlniri cu presa.
”Avem parcuri acvatice, parcuri de aventură, un parc tematic cu dinozauri pentru copii. Pentru a acoperi solicitărilor turiștilor familiile cu copii, din punct de vedere al produsului turistic, avem produsul clasic – vacanță de vară, dar în destinație avem activități specializate – turism balneo de tratament, în trei centre mari. Avem turism cultural, pe destinația Mangalia unde există o zonă veche, o zonă de cetate, o zonă istorică, identificată de Casa Regală la vremea respectivă. Avem o herghelie de cai, dar și Portul Mangalia cu multe oportunități.
În 2023, pentru prima dată, Mangalia și stațiunile ei s-au poziționat pe locul 5 în topul destinațiilor din România. E un loc onorabil, reprezintă efortul și preocupările oamenilor de a pune pe harta turistică această stațiune. Avem șapte centre de conferințe, putem spune că există în destinație o diversitate de facilități”, susține acesta.
De asemenea, turiștii vor avea parte de o serie de evenimente specifice, dedicate copiilor cât și adulților, printre care spectacole desfășurate în largul mării, parade de motoare, un festival de film: „Din toate proiectele, nouă ne place proiectul Brâncuși la mare. O să avem un eveniment european, dar și un mare festival de film de copii și tineret, care așa cum este prezentat, făcut cu Academia Buftea”, a mai adăugat Filip.
În plus, cei care aleg să îți petreacă vacanța în zona de sud a litoralului românesc beneficiează de transport public ecologic și gratuit.
Visitmangalia.ro, litoralul românesc la un click distanță
Turiștii care ajung anul acesta pe litoralul românesc au la dispoziție platforma visitmangalia.ro, o legătură virtuală prin care aceștia pot descoperi stațiunile din sudul litoralului, hotelurile, punctele de atracție sau zonele de interes public, printr-un simplu click.
Turul virtual îi invită pe cei interesați și în camerele hotelurilor, în așa fel încât turiștii pot fi corect informați atunci când își fac rezervarea pentru vacanță.
De asemenea, în platformă sunt disponibile parcurile tematice din zonă, restaurantele, locațiile de plajă, portul din Mangalia sau herghelia din sudul litoralului.
Trei hoteluri de patru stele urmează să se deschidă în Mamaia
„Sunt prezent aici ca vicepreședinte OMD Mamaia Constanța și vreau să vă aduc la cunoștință că stațiunea se dezvoltă, chiar dacă uneori se crede că nu. Urmează să se deschidă în Mamaia trei hoteluri de patru stele, unul fiind dintr-un lanț internațional. În ultimii doi ani de zile s-au renovat hoteluri de trei și de patru stele aici la Mamaia și în continuare sunt investiții noi pregătite pentru a acorda facilități și o bună stare turiștilor care vin aici.
În Mamaia, pe lângă investițiile care se desfășoară în momentul de față trebuie precizat că ne dezvoltăm și pe zona de wellness și health-being, deoarece hotelul Siret e primul Siret în care o astfel de bază și-a deschis porțile, în completarea celorlalte hoteluri în care se oferă facilități de acest tip prin spa-uri, piscine interioare, locuri în care inclusiv pe perioada iernii am avut turiști. Speram că printr-o politică comună a noastră ca și OMD-uri, ca federații și cu ajutorul partenerilor, împreună cu ministerul să găsim soluții prin care sezonul estival să se extindă”, a precizat Sebastian Puznava – vicepreşedintele OMD Mamaia Constanţa.
”Imaginea litoralului românesc, considerabil mai proastă decât este în realitate”
În acest context, antreprenorul român Aurelian Marin vorbește despre ce mai rămâne de rezolvat și unde mai trebuie să lucreze atât autoritățile cât și oamenii de afaceri din regiune. El spune că i-ar plăcea să țină litoralul deschis mai mult timp, pentru că turiști sunt, dar ei nu pot sta doar în camerele de hotel, ”ei vor să iasă, să se plimbe pe o alee, să găsească niște suveniruri, să se oprească la o cafenea”.
- ”Au fost plajele în întârziere, încă sunt lucrări, sperăm să termine, dar ne-ar fi plăcut să termine mai devreme, ne-ar fi plăcut să avem șezlongurile și umbrelele pe plajă. Mi-aș dori ca toate stațiunile de pe litoral, pe data de 15 aprilie, să arate impecabil din punctul de vedere al curățeniei și spațiilor verzi. Momentan nu se întâmplă acest lucru, poate spre 10 iunie. De asemenea, mi-ar plăcea să putem să ținem litoralul mai mult timp deschis. Multe dintre hoteluri sunt deschise, dar turiștii nu vin să stea numai în hotel, ei vor să iasă, să se plimbe pe o alee, să găsească niște suveniruri, să se oprească la o cafenea să bea o cafea bună, să se oprească la un restaurant și ce să vezi, majoritatea sunt închise. Devine astfel foarte dificil să aduci turiști, poți să-i aduci un an doi, dar la un moment dat se vor simți păcăliți pentru că vor să iasă să se plimbe.”, a explicat Aurelian Marin, proprietarul agenţiei de turism Paradis Tours.
Potrivit antreprenorului, ”imaginea litoralului este considerabil mai proastă decât este în realitate”. El spune că zona de servicii a crescut enorm, iar în ultimii șase – șapte ani, cel puțin 100 de hoteluri au fost renovate de la zero.
”Evident că oamenii ăștia se preocupă și de zona de servicii, pentru că sunt și banii lor acolo, pe care ei vor să-i scoată într-un timp cât mai scurt. Nu ai ce să faci cu un hotel renovat, indiferent cum ar arăta el, fără o zonă de servicii. Serviciile de pe litoral sunt de la mediul în sus. Bineînțeles că lucrând cu oamenii din când în când mai sunt greșeli, dar astăzi, pe litoral, nivelul serviciilor a crescut enorm, cel puțin în hoteluri. Mai este loc de crescut în zona exterioară a hotelurilor, care înseamnă restaurante, plaje, buticuri.”, arată sursa citată.
Turismul pe litoralul românesc se dezvoltă, iar Riviera Românească păstrează trendul ascendant din ultimii ani, rezervările pentru primele două luni, faţă de perioada similară a anului trecut, fiind în medie cu 25% mai mari.
Pe litoral există în acest moment 51 de hoteluri în regim all-inclusive, cu 23.746 de locuri de cazare, în creștere cu 28% față de anul trecut.
Prețurile au rămas aproximativ la nivelul anului trecut
Dintr-un total de circa patru mii de unități de cazare, 387 sunt hoteluri: opt cu clasificare de cinci stele, 81 de patru stele, 210 de trei stele, 73 de două stele și 15 de o stea. Rezervările de tip early booking – înscrieri timpurii pentru primele două luni ale lui 2024 – au fost, în medie, cu 25% mai mari față de perioada similară a anului trecut.
Prețurile au rămas aproximativ la nivelul anului trecut, între extrema minimă, 37 de lei de persoană pe noaptea de cazare în hotel de două stele fără masă, la 1 iunie, și cea maximă, cam de zece ori mai mult, 350-400 de lei, pe noaptea de cazare în hotel de cinci stele, cu toate serviciile incluse, în iulie-august.
„Avem o creștere a prețurilor cu 10-15 la sută. Să nu uităm că raportul calitate-preț diferă de la un individ la altul. Nu tot ce este interesant pentru unul este și pentru celălalt. Unii preferă să meargă la Vama Veche și să stea până dimineața la răsărit. Și prima noapte nu se cazează, ci abia din a doua noapte, când sunt mai obosiți”, explică Adrian Voican, vicepreședinte ANAT. Este îmbucurător faptul că la 1 iunie erau deja deschise 304 de hoteluri.
- ”Riviera Românească se pregătește să-și arate farmecul. Ne propunem să insuflăm încredere vizitatorilor și să-i încurajăm să aleagă litoralul românesc”, precizează Enache Bucovală, președintele OMD Județul Constanța.
Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT), în parteneriat cu patronatele din industrie, reunite sub umbrela Organizației de Management al Destinației – (OMD) Județul Constanța, a organizat, în perioada 29.05 – 02.06.2024, Mega Infotripul sezonului 2024 pe Riviera Românească, eveniment care și-a propus să pună în valoare noutățile apărute pe litoral. În același timp, cei peste 300 de agenți de turism și jurnaliști din țară au vizitat hotelurile care s-au bucurat de investiții și modernizări în calitatea serviciilor.
Sursa foto: newsbucuresti.ro