Marius Băzăvan, Bacolux Hotels: ”Sezonalitatea scurtă și fluctuația de personal, piedici pentru turismul de litoral”

Grupul Bacolux Hotels România, deținut de familia Băzăvan din Craiova, pariază pe sudul Litoralului cu un hotel deschis în Eforie Nord. Marius Băzăvan, acţionar al companiei, a declarat la inaugurare că își dorește să demonstreze că și litoralul românesc poate să ofere oaspeților un concediu plăcut. În același timp, el spune că trebuie să se găsească soluții pentru extinderea sezonului: ”Sezonalitatea scurtă și fluctuația de personal, piedici pentru turism”, explică acesta.

Fraţii Marius şi Florin Băzăvan, proprietarii Bacolux Hotels, și-au propus să demonstreze că litoralul românesc poate concura cu stațiunile din Bulgaria sau Grecia, atât de căutate de români. Compania a inaugurat în iulie hotelul Bacolux Koralio din Eforie Nord, în urma unei investiții de peste 7 milioane de euro.

Marius Băzăvan a declarat la inaugurare că grupul a decis să renoveze fostul hotel Hefaistos din Eforie Nord, care a stat în paragină ani de zile. Acesta a fost achiziționat în decembrie 2019, după ce fusese închis timp de cinci ani.

Pentru realizarea noului hotel, care deţine 212 camere şi 7 apartamente (în viitorul apropiat vor fi gata şi 3 studiouri cu piscine proprii) s-au investit peste 7.000.000 de euro, 870.000 dintre aceştia reprezentând un ajutor de stat.

“Am anticipat pandemia și ne-am apucat de lucrări în februarie 2020. Din fericire, 70% dintre materiale și echipamente au fost achiziționate înainte de creșterea prețurilor, însă restul au fost impactate de creșterile din ultima vreme. A trebuit să demolăm foarte mult să ajungem la stadiul acesta, camerele erau mai mici, spațiile erau altfel aranjate, dar avem satisfacția că este a treia locație a unui hotel ieșit din circuitul turistic și în momentul acesta ne bucurăm de faptul că l-am readus în circuitul turistic. Credem că putem să dăm un semnal că și în România se poate să oferim oaspeților un sejur plăcut”, a precizat Marius Băzăvan (foto jos).

Hotelul a fost deschis la începutul lunii iulie și va fi operațional până în septembrie, anul acesta fiind considerat unul de test.

”Vrem să fim vizibili pe piața din Eforie Nord”

Anul acesta este un an de test, este primul an, suntem deschiși de la 1 iulie. Într-un scenariu realist, credeam că o să avem un grad de ocupare între 65 și 70%. Anul acesta nu este un an de business pentru noi, este un an de calibrare în care vrem să fim vizibili pe piața din Eforie.”, a explicat acesta.

Investiția în utilități a reprezentat peste 40% din total, fiind una dintre provocările majore ale proiectului. De asemenea, decopertarea a reprezentat o mare parte din investiție, pentru că “s-au dus sute de camioane cu moloz și mobilier vechi”.

Potrivit acestuia, conceptul hotelului va fi în proporție de 80% all inclusive, tot mai căutat de turiștii români, chiar dacă este un model care poate deveni riscant, odată cu creșterea generalizată a prețurilor.

Hotelul este destinat familiilor cu copii, iar oaspeții se pot relaxa la Aqua Fun, care include 3 piscine exterioare cu apă salină încălzită (o piscină pentru adulți cu o lungime de 28 m, două piscine pentru copii, 3 tobogane cu apă, bar și terasă (200 locuri).

Piscina exterioară

Turiștii vor avea entertainment în fiecare zi, copiii au special un segment de entertainment și animație, iar seara este program pentru întreaga familie cu muzică live, dansuri și DJ.

”Produsul nostru este destinat familiilor cu copii, încercăm să facem cât de multe pentru aceștia. Profilul oaspetelui din Eforie Nord este cel al familiilor cu copii și noi ne bazăm pe acest lucru. Riscul este mare dar noi ni l-am asumat și cred că stațiunea o să se schimbe ușor ușor. Suntem într-un moment în care asistăm la decăderea unor stațiuni și la ascensiunea altora”, a explicat Băzăvan.

”Ne dorim să facem ca acest hotel să nu fie neapărat unul sezonier”

Ca și planuri de dezvoltare, antreprenorii plănuiesc să construiască un centru de wellness și spa, cu resurse din Lacul Techirghiol. ”Există o coloană care transportă nămol de Techirghiol, piscina exterioară este cu apă sărată din Techirghiol, am făcut un foraj și este vorba despre aceeași pânză freatică. 

Ne dorim să extindem și să facem ca acest hotel să nu fie neapărat unul sezonier. Planul nostru ar fi ca hotelul să funcționeze tot timpul anului pentru stabilitate, pentru a fi atractiv și pentru personal. Ne dorim să construim o echipă stabilă.”, a mai spus antreprenorul.

Echipa Bacolux Hotels

Grupul are în prezent în jur de 400 de angajați, pe care i-a păstrat și în pandemie. Dintre aceștia, 130 lucrează la hotelul din Eforie, iar 25% sunt străini, din Sri Lanka și Nepal.

Stațiunea Eforie Nord, pregătită pentru încă un hotel de 4 stele? 

Marius Bazavan consideră că turismul din România are o imagine proastă, dar că lucrurile se schimbă. ”Dacă stațiunea Eforie Nord nu este pregătită pentru încă o locație de 4 stele, cu siguranță se va pregăti, pentru că este în topul căutărilor.”, a spus sursa citată.

Bacolux Koralio este a treia locație de dimensiuni mari din Eforie Nord, care are în jur de 11 hoteluri, restul fiind vile și pensiuni. Proprietarii hotelului consideră că va aduce un plus de imagine stațiunii, renumită pentru sejururile de familiști.

”Încă de la început, comunicarea cu autoritățile a fost extraordinară, am avut o întâlnire înainte de începerea șantierului, ne-au întrebat ce vrem să facem, cu ce să ne ajute. Hotelul reprezenta o pată neagră, era o construcție cu fațada căzută, cu becuri stinse. Acestă nouă locație va aduce un plus de imagine, va contribui la dezvoltarea comunității.”, a completat Marius Băzăvan.

Acesta a adăugat că 90% din angajații echipei reprezintă persoane din Eforie și din împrejurimi.

În același timp, el consideră că proiectele imobiliare care se dezvoltă, în prezent, în zonă, nu reprezintă neapărat o concurență: “Competiția noastră e turismul din alte țări, acum lumea caută hoteluri din Bulgaria, Grecia, Turcia, dar dacă se vor dezvolta alte locații pe litoralul românesc, va fi un plus și pentru noi”.

Cu privire la planurile de dezvoltare ale stațiunii, antreprenorul spune a existat o discuție între proprietarii de hoteluri/pensiuni și autoritățile locale, care au prezentat mai multe proiecte de modernizare cu fonduri europene.

”Sezonalitatea scurtă și fluctuația de personal, piedici pentru turismul de litoral”

”Sunt mai multe proiecte de dezvoltare pe lista autoritățillor, există și o asociație la nivel de Eforie care dezvoltă tot felul de proiecte, este de interesul tuturor să se dezvolte stațiunea și fiecare face pași în dezvoltare. Cineva trebuie sa dea semnalul. O luptă de unul singur pe o piață atât de mare nu se poate”, a menționat Băzăvan.

Antreprenorul se bazează pe faptul că ceilalți proprietari de hoteluri și pensiuni vor fi inspirați de reușita lor, ”atunci se va naște și ideea lor de a-și moderniza locația, vor fi poate puțin obligați să facă lucrul acesta pentru a își menține partea de clientelă”.

În același timp, el explică faptul că turistul de litoral este un turist sezonier și trebuie să se găsească soluții pentru extinderea sezonului.

”De aici derivă și acele minusuri  – când este sezonalitate scurtă toată lumea încearcă să câștige într-o lună cât pentru trei, iar prețurile nu sunt calibrate. Și fluctuația de personal rămâne o problemă, atunci când oferi un contract pe o lună sau două, nu ești atractiv, nici măcar pentru elevi și studenți.”, a completat Marius Bazavan.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati