Vehiculele staţionate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice care fac parte din reţeaua principală de străzi a municipiului Bucureşti vor putea fi ridicate şi de către împuterniciţii primarilor de sector, conform unui proiect adoptat în şedinţa de miercuri a Consiliului General al Capitalei, cu 30 de voturi „pentru” şi 20 de abţineri.
Proiectul completează HCGMB nr. 371/2019 privind ridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea vehiculelor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă a drumurilor publice care fac parte din reţeaua principală de străzi a Municipiului Bucureşti, potrivit Agerpres.
„Dispunerea măsurii tehnico-administrative de ridicare a autovehiculului staţionat neregulamentar în condiţiile prezentului Regulament se face de către poliţiştii rutieri din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau Secţiei Regionale din Poliţia Transporturi, poliţiştii locali din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie Locală şi Control a Municipiului Bucureşti, precum şi de către împuterniciţii primarilor sectoarelor 1 – 6”, prevede hotărârea aprobată miercuri.
Conform referatului de aprobare, propunerea vine din partea consilierului municipal Nicorel Nicorescu (USR), dar o solicitare în acest sens a fost formulată şi de Direcţia Generală de Poliţie Locală a Sectorului 6, „invocând numeroase situaţii cu care se confruntă în legătură cu staţionarea neregulamentară pe drumurile publice din Sectorul 6, precum şi numărul mare” de sesizări ale cetăţenilor în legătură cu astfel de fapte.
„Pentru a se putea interveni eficient în cazul staţionărilor neregulamentare, mai ales în cazurile în care se stânjeneşte circulaţia mijloacelor de transport public sau alternativ sau când se îngreunează operaţiunile de salubrizare sau deszăpezire, este necesară eficientizarea activităţii de ridicare a vehiculelor staţionate neregulamentar”, se arată în document.
Până în prezent, dispunerea măsurii de ridicare a autovehiculului se făcea doar de către poliţişti rutieri din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti sau Secţiei Regionale din Poliţia Transporturi, precum şi de către poliţişti locali din cadrul Direcţiei Generale de Poliţie Locală şi Control a Municipiului Bucureşti.
Potrivit reglementărilor actuale, perioada maximă de depozitare a vehiculelor ridicate este de un an, dar în proiect se propune diminuarea la şase luni.
În situaţia în care proprietarul/ deţinătorul legal al vehiculului nu se prezintă în acest termen pentru eliberare, se va înştiinţa poliţia locală competentă în sectorul unde este situat depozitul, care va proceda în conformitate cu prevederile Legii 421/2002 privind regimul juridic al vehiculelor fără stăpân.