MEC anunţă realizarea unei hărţi a şcolilor dezavantajate din România

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a anunţat miercuri că începe procesul de dezvoltare a Hărţii şcolilor dezavantajate din România, instrument esenţial pentru obiectivul asumat de a promova o educaţie incluzivă de calitate pentru toţi copiii.

Odată realizat, acest instrument va avea un rol important în procesul de stabilire a modului şi a priorităţilor de alocare a resurselor şi a proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027, dar şi pentru a putea ghida intervenţii strategice, realizate de Guvern, menite să reducă clivajele din educaţie.

“În acest context, cu ajutorul unor parteneri din mediul asociativ, instituţional şi universitar care pot sprijini acest proces cu expertiza si resursele necesare, vom realiza o hartă a şcolilor dezavantajate din România, prin intermediul căreia se vor identifica nevoile generale reale şi problemele specifice ale şcolilor, de la lipsa infrastructurii (toalete, apă potabilă etc.) până la calitatea actului educaţional. Harta şcolilor dezavantajate va reprezenta un instrument necesar pentru stabilirea modului de alocare a resurselor şi proiectelor din viitoarea programare financiară 2021-2027”, a precizat MEC.

Pentru realizarea acestui obiectiv, Monica Anisie, ministrul educaţiei şi cercetării, a invitat o serie de organizaţii cu activităţi şi rezultate relevante în ceea ce priveşte asigurarea echităţii în educaţie să se alăture demersului iniţiat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării.

„Avem convingerea că într-un astfel de parteneriat vom reuşi să realizăm această hartă a şcolilor dezavantajate din România, cu ajutorul căreia să putem interveni punctual şi adapta intervenţiile de la nivel central, judeţean şi local, în beneficiul fiecărui elev din România”, a precizat Monica Anisie în invitaţia transmisă organizaţiilor/instituţiilor anterior menţionate.

O primă discuţie tehnică în acest sens este programată vineri, 30 octombrie, fiind aşteptaţi să participe reprezentanţii UNICEF în România, ai Consiliului Europei, ai Universităţii din Bucureşti, ai Institutului Naţional pentru Statistică şi ai Fundaţiei Agenţia de Dezvoltare Comunitară „Împreună”.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati