Licitația pentru execuția primelor șase stații ale Magistralei de Metrou M 4 Gara de Nord- Filaret-Gara Progresu, va fi lansată de-abia la sfârșitul anului, la 10 ani de la obținerea finanțării pentru studiile de fezabilitate, scrie economedia.ro.
Extinderea magistralei M 4 de la Gara de Nord până la Gara Progresu (structura pentru primele șase stații) este finanțată cu 300 de milioane prin PNRR, iar termenul limită pentru finalizarea lucrărilor este august 2026. Practic, la 10 ani de la obținerea unei finanțări de aprox. 7 milioane de Euro din partea Elveției pentru realizarea studiilor de fezabilitate, Metrorex încă nu are toate avizele necesare ( Avizul de Mediu și PUZ de la Primăria Capitalei și de la Primăria Jilava) pentru lansarea licitației de proiectare și execuție a celor șase stații până la Autogara Filaret, a explicat vineri, într-o conferință de presă, Mariana Miclăuș, director general Metrorex : ,,În prezent, se lucrează la obținerea avizelor premergătoare acordului de mediu. Suntem în faza de o obține PUZ-uri (planuri de urbanism zonal – n.red.) de la Primăria Capitalei și de la Primăria Jilava. În paralel se lucrează la documentația de achiziție. Spre sfârșitul anului ar trebui să lansăm procedura” , a precizat Miclăuș, citată de Club Feroviar.
Costul estimat pentru cele două secțiuni ale Magistralei M 4 Gara de Nord- Filaret- Progresu sunt de 8,5 miliarde lei. Cele șase noi stații până la Filaret : Știrbei Vodă, Bogdan Petriceicu Hașdeu, George Rozorea (n.r Piața Arsenalului-Mariott), Piața Chirigiu și Filaret. În faza a doua, de la Autogara Filaret până la Gara Progresu, la ieșirea din București spre Giurgiu sunt prevăzute 7 stații și un depou.
Extinderea Magistralei M 4 Gara de Nord-Progresu face parte din diametrala de Metrou Nord-Sud aprox. 33 de kilometri și 28 de stații, explica în 2012, la semnarea de finanțare cu Consiliul Federal din Elveția, fostul director general Metrorex, Gheorghe Udriște : ,,Odata cu elaborarea documentatiilor tehnico-economice necesare promovarii acestui proiect, S.C. Metrorex S.A trece la o noua etapa in procesul de dezvoltare a retelei de metrou si anume acela de extindere a Liniei 4, pe tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu, iar la finalizarea acestuia si conectarea cu linia de legatura a metroului cu Aeroportul International Otopeni, Municipiul Bucuresti va dispune de cea mai lunga diametrala de metrou pe axa Nord-Sud, in lungime de circa 33 km si 28 de statii cu puncte intermodale de transport la conexiunile cu cele doua aeroporturi – Otopeni si Baneasa – si cele patru gari de cale ferata: Baneasa, Basarab, Gara de Nord, Gara Progresu”.
Diametrala Nord-Sud, adică magistralele M 6 și M 4 vor asigura legătura între Nordul și Sudul județului Ilfov, explica la relansarea licitației pentru execuția secțiunii Băneasa -Otopeni, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu : ,, M6 este prima linie de transport public de mare capacitate care face legătura între Nordul şi Sudul Bucureştiului, prima magistrală care leagă direct Capitala de localităţile din Ilfov (Otopeni-Bucureşti- Jilava).
M6 este o ramificație din Magistrala M4 Străulești – Gara de Nord – Palatul Parlamentului – Eroii Revoluției – Gara Progresu. Prin implementarea proiectelor de metrou M4 și M6 se asigură funcționalitatea completă a acestei investiții, locuitorii din Sudul Capitalei având acces direct în zonele de. Linia de Metrou M6, pe relația Stația 1 Mai – Stația Aeroport Otopeni este inclusă în toate scenariile analizate pentru obținerea unei strategii de mobilitate durabilă în București (PMUD 2016-2030) fiind selectată în Scenariul Optim: „Aceasta va oferi o conexiune importantă între partea de sud a Regiunii București-Ilfov și aeroport.”