Metroul București s-ar putea închide. Mecanicii iau în considerare intrarea în grevă

Mecanicii de reparaţii de la metrou iau în considerare intrarea în grevă, ceea ce ar duce la închiderea metroului. Angajaţii Uzinei de Reparaţii pentru metrou au mandatat conducerea sindicatului din care fac parte să ducă până la capăt conflictul de muncă declanşat cu angajatorul Alstom, inclusiv intrarea în grevă general, scrie stirileprotv.ro.

Anunțul a fost făcut miercuri de preşedintele sindicatului de la uzina care efectuează lucrările de reparaţii pentru ramele de metrou, Cristian Budu.

În cazul declanşării grevei de către mecanicii de reparaţii, întregul sistem al metroului va mai funcţiona o zi sau două, după care metroul se va închide, a adăugat preşedintele Unităţii – Sindicatul Liber din Metrou (USLM), Ion Rădoi.

„Metroul va circula o zi-două, după care, ca urmare a faptului că nu se fac intervenţiile, reparaţiile şi toate celelalte, vom trage trenurile pe dreapta şi se închide metroul.

Lucrătorii de la uzina de reparaţii pentru metrou sunt angajaţi ai companiei Alstom, a precizat, preşedintele USLM.

„Suntem în conflict cu dânşii (cu Alstom – n. r.), avem tabele de semnături, avem dosare depuse la ITM, prin care solicităm concilierea. Mandatul încredinţat de angajaţii noştri este acela de a merge până la capăt, inclusiv cu greva de avertisment, inclusiv cu greva generală, dacă vineri, adică pe data de 13 decembrie, nu ajungem la un consens cu dânşii în ceea ce priveşte câteva propuneri de modificări ale prevederilor contractului colectiv de muncă, cât şi a salariilor”, a menţionat preşedintele sindicatului de la Uzina de Reparaţii pentru metrou, Cristian Budu.

Acesta a precizat că vineri va avea loc discuţia cu reprezentantul ITM, iar în cazul lipsei obţinerii unui consens există posibilitatea declanşării grevei.

Din efectivul de 360 de angajaţi pe proiectul Metrorex, 273 şi-au exprimat opţiunea (de declanşare a conflictului de muncă – n. r.) prin semnătură, vorbim de membri de sindicat. Diferenţa până la 360 nu sunt oameni care nu au dorit să facă pasul acesta, ci la momentul sondajului erau în concedii de odihnă, concedii medicale, deci la revenire ei vor avea posibilitatea să opteze.

Dar vă spunem că suntem hotărâţi să mergem mai departe pentru a ne apăra drepturile, drepturi pe care în decursul acestor 15-17 ani (Alstom – n. r.) a avut grijă să ni le diminueze, menţionând că sunt o multinaţională şi au alte principii”, a explicat Cristian Budu.

El a susţinut că lucrătorii de la Uzina de Reparaţii pentru metrou sunt foarte stresaţi, deoarece nu ştiu ce îi aşteaptă în viitor, în contextul în care drepturile angajaţilor au fost diminuate treptat de către compania franceză care asigură mentenanţa sistemului de la metrou.

Totodată, liderul USLM, Ion Rădoi, a avertizat că dacă mecanicii de la reparaţii intră în grevă toţi angajaţii de la metrou se pot alătura acestui protest.

„Dacă se face grevă, bineînţeles că există riscul să se oprească metroul. Urmează greva de avertisment şi greva propriu-zisă (dacă nu se ajunge la un acord – n. r.), cu nişte zile diferenţă de aşteptare de la una la alta, la 7 zile (după greva de avertisment – n. r.) se poate declanşa (greva generală – n. r.). Poate intra în grevă tot metroul”, a precizat Ion Rădoi.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati