Contractul ”Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă” – Magistrala 6 – 1 Mai-Otopeni a fost semnat, marţi, la sediul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, valoarea acestuia fiind de peste 1,2 miliarde de lei fără TVA. Finalizarea Magistralei 6 este programată pentru 2027.
„După atâția ani s-a reușit semnarea acestui contract. Cred că se discută de peste 10 ani, poate chiar mai bine, de acest contract. În sfârșit, acest lucru este realizat, cu toate opreliștile din ultimii ani, acea oprire în suspendare a acestui proiect din anul 2021, a fost depășită. Mulțumesc partenerilor japonezi că au avut înțelepciunea să treacă peste sincopele administrative ale Guvernului României din 2021, când acest proiect nu a mai fost considerat o prioritate pentru noi. E bine că, în sfârșit, am intrat în linie dreaptă”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
- “Sunt convins că acest proiect va fi unul de succes. Aşa cum ştiţi, tot ce ţine de M6, prima secţiune, probabil undeva în luna iunie se va da ordinul de începere de lucrări, execuţia efectivă, fiindcă s-a încheiat partea de proiectare, deci undeva în luna iunie vom avea partea de execuţie pe primul tronson, cel care este finanţat, astăzi când vorbim, din POIM şi va fi fazat pe POT. Eu sper ca tot ceea ce am încercat de un an de zile, şi anume transferul acestei secţiuni de pe POIM sau POT pe PNRR, să se şi întâmple şi semnalele sunt pozitive şi la ultima şedinţă de Guvern domnul ministru Boloş m-a asigurat că una din schimbările deja acceptate de Comisia Europeană în PNRR este acest schimb între M4 şi M6”, a explicat ministrul Transporturilor.
Când va ajunge metroul la Aeroportul Otopeni
“Doresc să precizez că acest contract are o durată de patruzeci şi opt de luni de la semnare, cu o perioadă de proiectare, de asemenea, pentru lotul 1 proiectare şi execuţie lucrări de structură de rezistenţă, perioada de execuţie este tot de 48 de luni. Orizontul de timp pentru finalizarea întregii Magistralei 6 şi nu numai, a lucrărilor de structură de rezistenţă este anul 2027”, a afirmat Mariana Miclăuş, directorul Metrorex.
Metrorex a semnat, marţi, contractul care are ca obiect ”Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă. (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni). Proiectare şi execuţie lucrări structură de rezistenţă pentru Lotul 1.2: Tokyo – Aeroport Otopeni”, cu Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Inşaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA.
Valoarea contractului este de 1.278.415.271,87 lei, fără TVA. Sursele de finanţare ale contractului sunt asigurate de la bugetul de stat şi fonduri externe rambursabile – credit extern JICA.
Durata estimată a contractului este de 48 de luni de la data emiterii ordinului de începere. Contractul a fost atribuit prin procedură de licitaţie restrânsă, în SEAP, pe baza criteriului de atribuire ”cel mai bun raport calitate-preţ”.
Secţiunea de Nord, Tokyo – Aeroport Otopeni, a Magistralei 6 de metrou, are un traseu de 7,6 kilometri şi 6 staţii cu următoarele denumiri: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni şi face parte din Proiectul Magistrala 6 „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă”.
Proiectul Magistrala 6 „Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă”, cu o lungime totală de 14,2 kilometri şi 12 staţii de metrou, care va fi deservit de 12 trenuri noi de metrou, contribuie, prin realizarea sa, la dezvoltarea economiei regionale şi îmbunătăţirea mediului urban prin reducerea blocajelor de trafic, a accidentelor rutiere şi a poluării aerului, fiind un proiect de utilitate publică de interes naţional.