Metroul de Otopeni. „Cârtița” de pe Secțiunea Sud a fost coborâtă în zona viitoarei stații Tokyo

Cârtiţa” care va săpa unul dintre cele două tuneluri ale viitoarei Magistrale 6 de metrou, pe Secţiunea Sud 1 Mai – Băneasa, în cadrul unui contract privind legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni, a fost descărcată la viitoarea staţie de metrou Tokyo și a început procesul de asamblare, lucrările fiind planificate să înceapă în luna aprilie, au anunțat turcii de la Alsim Alarko, potrivit economedia.ro.

„Etapă critică a proiectului nostru: echipamentele TBM au fost coborâte în zona puțului gării Tokyo! Am lăsat în urmă o altă etapă importantă în proiectul nostru de metrou M6 București! Echipamentul TBM (Tunnel Boring Machine), care a plecat din Turcia, a fost descărcat cu succes în zona puțului gării Tokyo și a început procesul de asamblare. În conformitate cu obiectivele noastre viitoare, săpăturile în tunel sunt planificate să înceapă în aprilie. Proiectul nostru progresează rapid și face pași fermi către noi repere. În timp ce producția segmentului de tunel a ajuns la 43%, lucrările din zonele gării și puțurilor continuă la viteză maximă”, a transmis compania.

Pentru un utilaj uriaş, agabaritic, aşa cum este TBM (Tunnel Boring Machine), pregătirile presupun etape succesive, începând cu transportul la punctul de pornire a săpăturii de tunel (viitoarea staţie de metrou Tokyo), continuând cu asamblarea părţilor componente ale “cârtiţei”, care se face în spaţiul special amenajat pentru acest proces şi terminând cu momentul în care utilajul poate începe activitatea propriu-zisă, săparea tunelului, 24 de ore din 24.

Secretarul general al Ministerului Transporturilor, Mariana Ioniță, explica anterior că la tunel se va lucra non stop, în trei schimburi, iar personalul va fi de 100 de specialiști. „O să vedeți că s-au montat niște macarale care vor lansa capul TBM-ului în pământ. Pentru început, cu instalații provizorii, cu generatoare. În curând vom obține și avizul final de la Primăria Capitalei pentru racordarea completă la rețeaua electrică. Se va lucra cu aceste utilaje TBM 24 h din 24 h. în trei schimburi. Merg la 17 metri adâncime. Vor lucra 100 de oameni, tocmai pentru a finaliza cât mai repede, dar este o lucrare grea. Scutul va ieși acolo unde sunt restricții, la Grivița”, a explicat Mariana Ioniță, desemnată coordonator din partea Ministerului pentru proiectul M6, la B1 TV.

Întrebată dacă Magistrala M6 va fi inaugurată în trei ani, conform promisiunilor directorului general Metrorex Mariana Miclăuș, Ioniță, a avut rezerve spunând că urmează și contractul pentru șină, finisaje și instalații.

Magistrala 6 va asigura legătura directă de la Gara de Nord la Aeroportul Internaţional Otopeni. Pe un traseu de 14,2 kilometri, aceasta va cuprinde 12 staţii de metrou: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Internaţional Henri Coandă.

Proiectul “Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni” este unul de utilitate publică, de interes naţional, conform Hotărârii Guvernului nr. 496/2017, cu modificările şi completările ulterioare, prin care se asigură nevoile de mobilitate ale persoanelor prin dezvoltarea reţelei de transport trans european.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati