Metroul spre Aeroportul Otopeni : trei firme din Turcia vor să construiască secțiunea Băneasa-Otopeni

Trei firme din Turcia au depus candidaturi la licitația pentru proiectarea și execuția secțiunii Băneasa-Otopeni, aceasta fiind prima etapă de selectare a constructorilor, a anunțat secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Licitația de 1,3 miliarde de lei pentru proiectarea și execuția secțiunii 2 cu șase stații și o lungime de 7,6 kilometri a fost relansată la sfârșitul anului trecut.

Metroul spre Otopeni : trei firme din Turcia vor să construiască secțiunea Băneasa-Otopeni

La termenul limită- 28 ianuarie, au fost depuse candidaturile celor trei asocieri de firme cu lider din Turcia :

1. ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET A.S. Ofertant lider YUKSEL PROJE A.S. C
2. DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. Ofertant lider
TEKFEN İNŞAAT VE TESISAT A.Ş. (TEKFEN CONSTRUCTION & INSTALLATION CO., INC.) Ofertant CONCELEX
3. GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. Ofertant lider 3TI PROGETTI ITALIA – INGEGNERIA INTEGRATA S.P.A. Tert si subcontractant TPF GETINSA EUROESTUDIOS SL. Tert si subcontractant SOMET Ofertant VERTATEL INTERNATIONAL
”În perioada următoare, vor fi analizate documentele pentru calificare. După calificarea candidaților, în cea de-a doua etapă, se vor depune ofertele tehnice și financiare.”, a precizat Scrioșteanu pe Facebook.
Licitaţia are o valoare estimată de 1,3 miliarde lei şi include doar lucrările la structura de rezistenţă, staţii, galerii tuneluri, fără a cuprinde arhitectura, instalaţiile electromecanice şi calea de rulare, acestea urmând să facă obiectul unei noi licitaţii, valoarea estimată fiind de aproape 500 de milioane de lei. O a treia licitaţie va fi pentru sistemul siguranţă şi de automatizare, deci trei licitaţii, trei riscuri de contestaţii şi întârzieri, aşa s-a întâmplat pe M 5 Drumul Taberei. Costul pentru întregul proiect este de 2,38 miliarde lei. 

Pași către realitate pentru metroul de la Otopeni

”M6 este prima linie de transport public de mare capacitate, care face legătura între Nordul și Sudul Bucureștiului, prima magistrală care leagă direct Capitala de localitățile din Ilfov (Otopeni- București-Jilava).

M6 este o ramificație din Magistrala M4 Străulești – Gara de Nord – Palatul Parlamentului – Eroii Revoluției – Gara Progresu. Prin implementarea proiectelor de metrou M4 și M6 se asigură funcționalitatea completă a acestei investiții, 𝗹𝗼𝗰𝘂𝗶𝘁𝗼𝗿𝗶𝗶 𝗱𝗶𝗻 𝗦𝘂𝗱𝘂𝗹 𝗖𝗮𝗽𝗶𝘁𝗮𝗹𝗲𝗶 𝗮𝘃𝗮𝗻𝗱 𝗮𝗰𝗰𝗲𝘀 𝗱𝗶𝗿𝗲𝗰𝘁 𝗶𝗻 𝘇𝗼𝗻𝗲𝗹𝗲 𝗱𝗲 𝗡𝗼𝗿𝗱!
Linia de Metrou M6, pe relația Stația 1 Mai – Stația Aeroport Otopeni este inclusă în toate scenariile analizate pentru obținerea unei strategii de mobilitate durabilă în București (PMUD 2016-2030) fiind selectată în Scenariul Optim: „Aceasta va oferi o conexiune importantă între partea de sud a Regiunii București-Ilfov și aeroport.” a mai precizat secretarul de stat.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati