Doar de la începutul acestui an, în Capitală au fost ridicate mii de maşini. Sunt vizate cele parcate neregulamentar, pe treceri de pietoni sau trotuare, ori cele abandonate.
Taxa de recuperare, este, în medie, de 500 lei. Șoferii acuză însă că locurile de parcare sunt insuficiente. Și în alte orașe, administrațiile locale ridică mașinile lăsate pe spațiul public. În Brașov, de pildă, taxa de recuperare va ajunge la 900 de lei, de la 1 iulie.
Peste 1,5 milioane de mașini sunt înmatriculate în București, potrivit datelor oficiale. Lor li se adaugă însă cele aflate în tranzit, astfel că străzile și bulevardele sunt mereu pline. Pentru că nu sunt suficiente locuri de parcare, mulţi şoferi le lasă pe trotuar ori pe trecerile de pietoni. De la începutul acestui an, numai în sectorul 4 au fost ridicate peste 4.000 de mașini parcate neregulamentar.
Primul pas pe care îl face un şofer care nu-și mai găseşte mașina acolo unde a parcat este să sune la dispeceratul poliției locale de sector, să afle unde a fost dusă. Autoturismele sunt duse în spaţii special amenajate.
Un șofer trebuie să achite 500 de lei, dintre care 200 de lei este taxa pentru ridicare, 150 de lei transportul și încă 150 de lei este tariful pentru depozitare în primele 24 de ore.
La această sumă se adaugă 50 de lei pentru fiecare zi în care mașina este lăsată în depozit. Cei în culpă pot plăti cu cardul în locul în care a fost dus autoturismul, ori la Direcțiile de Taxe și Impozite, apoi să prezinte dovada plății. Iar tarifele diferă de la un sector la altul. După câteva luni, dacă nu sunt revendicate, mașinile sunt trimise la casat.
Deși autoritățile au început să monteze stâlpi antiparcare, mai sunt zone în care maşinile sunt lăsate pe trotuar.