Ministrul Drulă a trimis Corpul de Control la Metrorex: Au crescut enorm cheltuielile

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat că a trimis Corpul de Control al ministerului să verifice renegocierea contractului colectiv de muncă la Metrorex, după ce salariile angajaților au crescut foarte mult.

Acesta spune că are toată stima pentru salariații Metrorex, dar are o problemă cu liderii de sindicat care vând iluzii.
”Am semnat astăzi mandatul Corpului de Control pentru a investiga această renegociere a contractului colectiv de muncă. Vreau să fiu bine înţeles. Îmi doresc ca toţi românii să câştige cât mai bine şi să ducă o pâine bună acasă. Respect şi sunt un mare susţinător al sistemului feroviar în general, şi al metroului, în special.

Am toată stima pentru angajaţii oneşti ai acestui sistem, care îşi fac treaba cu cinste. Problema este cu liderii de sindicat, precum vocalul domn Rădoi, care le-au vândut iluzii. Lideri care îşi dau aere de şefi de cartel şi se comportă de parcă bugetul statului, strâns din taxele şi impozitele tuturor românilor, este un sac fără fund.

Bugetul nu este un sac fără fund. Creşterile salariale, pe seama bugetului de stat, fără fundament în creşteri de venituri sau eficienţă, nu sunt acceptabile. După cum nu este corect ca România întreagă, care suferă de lipsă de investiţii în infrastructură pe tot teritoriul ei, să le plătească an de an”, a scris Drulă pe Facebook.

Situația Metrorex e foarte dificilă

Cătălin Drulă precizează că situaţia companiei care gestionează metroul bucureştean este foarte dificilă.
Foto: Facebook / Cătălin Drulă

„Situaţia companiei, care gestionează metroul bucureştean, este foarte dificilă. Dacă acum 5 ani, compania acoperea circa 58% din cheltuieli din veniturile proprii, astăzi acest procent a scăzut la mai puţin de 30%. Diferenţa este acoperită prin subvenţie de la bugetul naţional, prin Ministerul Transporturilor”, subliniază Cătălin Drulă.

Potrivit acestuia, Metrorex a cerut în acest an subvenții în valoare de 1,04 miliarde de lei, sumă care nu poate fi acoperită de bugetul de stat, şi care ar însemna aproximativ 17% din bugetul Transporturilor.

”În 2016, această subvenţie era de 297 milioane de lei, iar anul trecut a ajuns la 683. Pentru 2021, suma cerută de Metrorex este de 1.040 mil (1,04 MILIARDE!) lei. O sumă care nu poate fi acoperită de bugetul de stat, şi care ar însemna aproximativ 17% din bugetul Transporturilor (partea naţională, în afara investiţiilor din fonduri europene).

Ca să fie limpede, aceştia sunt banii strânşi din taxele şi impozitele românilor din TOATĂ ŢARA. Şi dacă merg la metroul bucureştean, nu merg către alte cheltuieli şi investiţii din ţară”, afirmă ministrul Transporturilor, scrie spotmedia.ro.

”Au crescut enorm cheltuielile salariale”

Motivul pentru care s-a ajuns în această situație sunt cheltuielile enorme cu salariile. Potrivit ministrului, este complet inacceptabil şi lipsit de solidaritate ca, în vreme ce milioane de români au avut de suferit financiar din cauza pandemiei, în timp ce ai pierderi enorme de venituri, să creşti cheltuielile salariale de asemenea manieră.

Ce s-a întâmplat de s-a ajuns aici? Au crescut enorm cheltuielile salariale. În condiţiile în care anul trecut traficul de călători s-a prăbuşit din cauza pandemiei, ducând la o scădere a veniturilor cu 126 milioane lei, în luna septembrie 2020 la Metrorex s-a negociat o creştere de 18% (!!!) a salariilor.

Dacă în 2016 cheltuielile cu personalul la Metrorex erau aproximativ 333 de milioane lei, în 2020 acestea au ajuns la 627 milioane lei, iar pentru 2021 sunt previzionate să crească până la 876 milioane lei. Adică aproape triplu!

Este complet inacceptabil şi lipsit de solidaritate ca, în vreme ce milioane de români au avut de suferit financiar din cauza pandemiei, în timp ce ai pierderi enorme de venituri, să creşti cheltuielile salariale de asemenea manieră”, mai afirmă ministrul Transporturilor.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati