Ministrul Educației constată că elevii nu au avut condiții la școala online: Mergând prin ţară am întâlnit multe zone în care nu am avut semnal, nici internet

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a afirmat că, mergând prin ţară, a găsit multe zone în care nu a avut semnal nici la internet, nici la telefon şi nu crede că elevii care au urmat acolo şcoala online au avut alte condiţii.

Sorin Cîmpeanu a declarat, luni, la o dezbatere organizată de Asociaţia Salvaţi Copiii, că predarea online este posibilă cu îndeplinirea a cinci condiţii, scrie news.ro.

„Prima condiţie, conectivitate generalizată. Avem o conectivitate ceva mai bună decât aveam în urmă cu un an la deschiderea sezonului, dar avem zone neacoperite. Mergând prin ţară am întâlnit multe zone în care nu am avut semnal, nici internet, nici telefon. Îmi este greu să presupun că elevii care ar fi trebuit să urmeze şcoala online şi care credem noi că au urmat şcoala online au avut dispozitive mai performante decât am avut eu şi au avut semnal în condiţiile în care eu nu am avut”, a explicat ministrul Educaţiei.

El a menţionat că a doua condiţie este disponibilitatea echipamentelor. Astfel, el a precizat că în unele locuri elevilor le-au fost luate tabletele în vacanţă, afirmând că directorii care au făcut acest lucru au dat dovadă de „un exces de zel de neînţeles”.

„Trecând peste rezervele pe care le am cu privire la gradul de adecvare a tabletelor, mai ales pentru învăţământul liceal, stăm mult mai bine din perspectiva disponibilităţii echipamentelor pentru elevi, dar nu suficient de bine pentru a avea o predare online generalizată. Am achiziţionat foarte multe echipamente electronice, au ajuns la elevi au fost şi situaţii neaşteptate în care elevilor li s-au luat tabletele înapoi pe parcursul vacanţei de vară. Am intervenit cât de prompt am putut, cu precizări care să evite acest exces de zel din partea unor directori pe care nu îi apreciez ca fiind profesionişti dacă au făcut acest lucru. Cu excepţia situaţiei în care e vorba de elevi din clase terminale, care finalizează un ciclu de învăţământ, dar să iei tabletele elevilor de clasa a II, a III-a, a V-a, a VI-, a VII-a, e un exces de zel de neînţeles”, a transmis Sorin Cîmpeanu.

El a afirmat că alte două condiţii sunt existenţa unui conţinut digital şi formarea de profesori pentru predarea online.

Sorin Cîmpeanu a precizat că al cincilea element este faptul că evaluarea în sistem online nu a fost făcută în nicio manieră relevantă.

„Al cincilea element – actul didactic se finalizează printr-o evaluare, evaluare în sistem online nu s-a făcut niciunde într-o manieră relevantă. Creăm imagini false asupra stadiului în care se află elevii, creăm imagini false asupra stadiului în care se află şcoala românească atâta vreme cât nu avem platforme dedicate şi securizate pentru evaluarea online. Nu cred că sunt mulţi acei colegi profesori care pot garanta că, în spatele ecranului, cel care răspunde în procesul de evaluare este cel care trebuie să răspundă, nici în învăţământul preuniversitar, nici în învăţământul universitar”, a mai declarat ministrul Educaţiei.

Sorin Cîmpeanu a menţionat că din acest motive doreşte evitarea la maximum a predării online în viitorul an şcolar.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati