Ministrul Turismului obligă toate hotelurile și pensiunile să afișeze „frunza” Elenei Udrea

Ministrul Turismului Daniel Cadariu a declarat miercuri că obligă toate structurile de primire turistică din România, inclusiv cele de tip AirBnB, să afișeze atât la interior, cât și la exterior, o foaie A4 pe care va fi afișat brandul de țară – vestita frunză creată în mandatul Elenei Udrea, scrie economedia.ro.

El susține că acesta ar reprezenta un punct de plecare pentru promovarea României ca destinație turistică, deși o foaie A4 afișată la cazări ar fi văzută doar de cei care vizitează deja România. Ministrul nu a explicat cum ar putea atrage această măsură turiști străini.

Ministrul a declarat, miercuri, la Digi24, că România are un logo și un brand de țară, pe care acum 14 ani au fost cheltuiți 30 de milioane de euro bani europeni, dar el nu a fost folosit.

„Din punctul meu de vedere, ar putea fi punctul de plecare în ceea ce înseamnă promovarea destinației turistice România. Ne-am întrebat unde putem să îl folosim? Și am ajuns la concluzia că noi, ministerul, clasificăm tot ce înseamnă structură de primire turistică din România și sunt 18.300 de astfel de structuri. Motiv pentru care am modificat un ordin de ministru existent și am pus obligativitatea tuturor celor care sunt clasificați de minister să îl afișeze. Absolut toată lumea, inclusiv cei cărora acum, mai nou, le-am dat posibilitatea să fie clasificați persoane fizice care fac activitate turistică în apartament. Credeți că există o mare cheltuială cu o hârtie A4 atașată lângă certificatul de clasificare, ca să nu o poată face agentul economic? Și ni s-a părut că nu e suficient. Am trecut la pasul următor și am spus că nu e suficientă prevederea obligației. Și atunci vom spune prin ordin următorul lucru: trebuie afișat la interior: în zona de intrare unde este afișat certificatul de clasificare și va avea o dimensiune minimală. Și de asemenea va trebui afișat la intrare, la exterior, acolo unde există sigla și clasificarea, în acele stele sau margarete, de la caz, a acelei structuri de primire turistică, și va avea de asemenea o dimensiune minimală”, a declarat ministrul.

Întrebat ce turiști se așteaptă să atragă frunza afișată la cazări, ministrul a spus: dacă punem problema la modul ăsta, nu avem un răspuns. „Dacă privim problema ca un punct de plecare în ceea ce înseamnă promovarea turistică, putem avea o șansă”, a precizat el.

Totodată, Daniel Cadariu a afirmat că ministerul a solicitat permisiunea tuturor aeroporturilor din România să permită să afișeze panouri publicitare cu logoul și cu brandul. „Ministerul să le comande, să existe și să avem permisiunea să le afișăm”, a explicat el.

În plus, ministerul a făcut o circulară, un rând de adrese, către tot ce înseamnă puncte de intrare în țară, puncte vamale, să facă același lucru.

„Trebuie să pornim de undeva. Mai mult, o măsură strict administrativă. Avem un logo, este al nostru, este al țării, îl avem în gestiune: să apară pe orice document emis de minister”, a mai spus Cadariu.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati