Agenţia Municipală pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bucureşti se adresează proaspeților absolvenți amintindu-le că pot beneficia de indemnizația de șomaj.
Absolvenţii instituţiilor de învăţământ în vârstă de minim 16 ani pot beneficia de indemnizaţie de şomaj pentru o perioadă de 6 luni, dacă se înregistrează la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă din raza căreia îşi au domiciliul, ca persoană în căutarea unui loc de muncă, în maxim 60 de zile calendaristice de la data absolvirii, se menţionează într-un comunicat remis joi de Agenţia Municipală pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AMOFM) Bucureşti.
Indemnizaţia de şomaj reprezintă 50% din valoarea Indicatorului Social de Referinţă al asigurărilor pentru şomaj şi stimulării ocupării forţei de muncă în vigoare.
Indemnizaţia de şomaj se acordă după 60 de zile calendaristice de la data absolvirii, perioadă în care absolventul beneficiază de servicii gratuite în vederea angajării: informare şi consiliere profesională, medierea muncii, formare profesională.
Ce acte trebuie să depună absolvenții pentru somaj
Actele necesare pentru înregistrarea absolventului, ca persoană în căutarea unui loc de muncă, la agenţia pentru ocuparea forţei de muncă, sunt actul de identitate, actele de studii şi de calificare sau adeverinţa din care să rezulte data absolvirii, declaraţie pe proprie răspundere privind eventuale restricţii medicale (tipizat disponibil pe site-ul www.anofm.ro – agenţia AMOFM Bucureşti, secţiunea Persoane fizice/Indemnizaţii de şomaj şi venituri de completare).
Depunerea actelor se poate face on-line la adresa de e-mail a agenţiilor de sector din raza de domiciliu a absolventului.