Motivul întârzierii trenurilor pe magistrala București-Constanța: locomotive limitate la 100 km/h

Operatorul feroviar de stat pune la tracțiunea trenurilor de pe Magistrala 800 București-Constanța, modernizată cu peste un miliard de euro și pe care se poate circula cu 160 km/oră, locomotive limitate la 100 km/oră. Din această cauză apar întârzieri pe singurul tronson feroviar din România pe care trenurile ar trebui să ”zburde”, arată o analiză în exclusivitate publicată de ClubFeroviar.ro, citat de G4Media.ro.

La întrebările adresare de publicația amintită către CFR, legate de întârzierea unui tren care a circulat în data de 8 iulie 2022. compania a răspuns: ”Minutele de întârziere pe segmentul Constanţa – Bucureşti Băneasa a trenului IR 1930 Mangalia – București Băneasa – Oradea care a circulat în data de 7/8 iulie 2022 au fost generate astfel: 2 minute ca urmare a afluenței de călători în stația Medgidia, 8 minute ca urmare a restricțiilor de viteză pe infrastructură și restul de 15 minute ca urmare a limitării temporare a vitezei locomotivei trenului”.

Publicația citată susține că limitarea vitezei trenului nu a fost temporară, așa cum spun oficialii CFR Călători, ci ea era limitată încă din stația Constanța. Este vorba de locomotiva EA 892 a Depoului Ploiești, care a fost pusă la tracțiunea trenului menționat anterior, chit că era cunoscut faptul că ea nu poate circula cu mai mult de 100 km/oră.

”EA limitată la 100 km/oră” – apare în raportul de circulație al trenului IRN 1930 din data de 7 iulie 2022, încă din stația Jegălia de după Cernavodă Pod. Iar limitarea este menționată în raport până la stația Brănești, înainte de intrarea în București Băneasa.

Articolul integral, aici.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati