Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, anunţă că în curând va exista un bilet unic pentru mijloacele de transport public de suprafaţă din Capitală, aflate în subordinea Primăriei Generale şi pentru Metrou, aflat în subordinea Ministerului Transporturilor.
De asemenea, noul primar general susţine că nu doreşte în acest moment preluarea metroului la Primăria Capitalei pentru că aceasta ar presupune plata unei subvenţii în plus.
“Fără îndoială că o să avem curând un bilet unic, pentru că e logic ca lucrul ăsta să se întâmple. A şi funcţionat această chestiune în urmă cu patru sau cinci ani dacă nu mă înşel”, a declarat, sâmbătă Nicuşor Dan, potrivit news.ro.
El explică faptul că există ”măsurători exacte” privind numărul de călători care intră cu o cartelă la metrou sau în mijloacele de transport în comun de suprafaţă, administrate de Primăria Capitalei
Nicuşor Dan a explicat şi de ce nu doreşte preluarea metroului la Primăria Capitalei.
”În acest moment, Bucureştiul plăteşte o subvenţie consistentă către transportul public de suprafaţă, plăteşte o subvenţie consistentă către sistemul de încălzire, nu îşi permite să mai plătească o subvenţie pentru metrou.
Ăsta este motivul pentru care nu doresc în acest moment ca metroul să vină la Primăria Capitalei. Însă din punctul de vedere al bucureşteanului care foloseşte transportul public, pe el nu trebuie să-l intereseze dacă există o companie sau există două companii, pe el tot ce-l interesează este să aibă un bilet cu care să intre sau în metrou sau în autobuz, să aibă o călătorie de o oră cu unul sau cu altul, îl interesează ca staţiile să fie cât mai apropiate unele de celelalte”.
Nicușor Dan, despre majorarea biletului la STB
În ceea ce priveşte preţul biletului pentru transportul public în Capitală, întrebat dacă susţine majorarea tarifului care este acum de un leu şi 30 de bani, noul edil a explicat că ”nu este aceasta principala problemă”.
”O să facem o analiză. Nu este aceasta principala problemă a transportului public. Oricum, subvenţia este undeva la 80% din transport, adică doar 20% vindem bilete şi abonamente. (…)
Principala problemă a transportului public este cantitatea, adică există zone care nu sunt deservite suficient şi faptul că nu are un orar predictibil şi faptul că nu e eficient pentru că cel de suprafaţă stă blocat în trafic. După aceea, sunt şi celelalte probleme, că nu e curat, că nu are aer condiţionat şi acum, în timp de pandemie nu ai garanţia că se dezinfectează. Ultimele sunt lucruri pe care o să le facem foarte repede, primele sunt chestiuni mai grele, mai cu mulţi bani”, a adăugat Nicuşor Dan.