Primarul Capitalei, Nicuşor Dan, a explicat în cadrul unui eveniment de ce Bucureștiul nu are mai multe piste de biciclete. Motivul? Nu pot fi deocamdată făcute piste de biciclete deoarece oraşul este sufocat de maşini, iar acestea sunt parcate pe prima bandă şi încetinesc transportul public, iar acest fapt face ca oamenii să folosească în continuare autoturismele. El consideră că trebuie realizată o strategie de parcare, iar parte din această strategie înseamnă chiar colaborarea cu parcări private, stimularea oamenilor de a parca mai departe de locuinţă, precizând că este nevoie de a creşte preţul parcării.
Nicuşor Dan a transmis de Ziua Mondiale a Bicicletei că trebuie stimulat transportul alternativ.
“Trebuie să stimulăm transportul alternativ. Cunosc comunitatea bicicliştilor şi când ei vor avea infrastructura de care au nevoie în oraşe şi în apropierea oraşelor această comunitate va exploda”, a precizat primarul Capitalei.
“Am deschis proiectul Străzi deschise pentru a transmite acest mesaj simbolic, mersul pe bicicletă e bun, mersul pe jos şi mai bun”, a afirmat Nicuşor Dan.
El a explicat că aceste piste de biciclete nu pot fi făcute foarte rapid chiar dacă ar exista fonduri suficiente.
“Chiar dacă am o cantitatea mare de bani nu am putea să organizăm, să concepem şi să executăm acele piste de biciclete pentru că oraşul e sufocat de maşina parcate. Aceste maşini care sunt parcate pe prima bandă încetinesc transportul public şi pentru că e încetinit lumea foloseşte în continuare maşina. Trebuie să facem două lucruri. Să avem o strategie de parcare. Parte din această strategie, care înseamnă colaborare cu parcări private, de a stimula oameni să parcheze mai departe de locuinţă, e o chestiune care trebuie asumată, trebuie să creştem preţul parcării. Este absolut necesar pentru a realiza acel echilibru în mobilitatea unui oraş”, a transmis Nicuşor Dan.
El a menţionat că realizarea sau întreţinerea infrastructurii de transport este scumpă.
“Noi avem 150 de kilometri de linie de tramvai care este după metrou şi după viitorul metrou de suprafaţă mijlocul de transport public care duce cei mai mulţi călători. Un kilometru de linie de tramvai costă 7 milioane de euro şi dacă înmulţim cu 150 de kilometri ajungem la 350 de milioane de euro, care este o sumă considerabilă”, a mai transmis primarul Capitalei, care a explicat că Bucureştiul are nevoie de 200 de tramvaie în afara celor 100 care vor veni în perioada următoare.
Nicuşor Dan a transmis că există experienţa oraşelor occidentale în această privinţă.
“Avem avantajul că avem experienţa oraşelor occidentale. Au luat iniţial aceleaşi măsuri greşite pe care le-am luat şi noi acum 10 ani, lărgind străzile şi am adus şi mai multe maşini. Avem această experienţă, trebuie să alocăm bani pentru transportul public. Să avem curajul să spunem că parcarea nu este un drept absolut şi vom face din oraşele noastre, vom replica modelul de succes pe care îl vedem când mergem în vacanţă”, a transmis primarul Capitalei.