Consilierul general Nicușor Dan spune că, după 3 ani de mandat, tot ce poate parimarul general Gabriela Firea să facă pentru traficul din București este să introducă o taxa, iar „adevăratele măsuri pentru reducerea traficului și a poluării se lasă încă așteptate: parcări construite – zero, șoseaua de centură – zero, managementul traficului – zero, managementul parcărilor – zero, fluidizarea transportului în comun – zero”.
„Taxarea accesului în oraș este o măsură utilizată în mari orașe europene, dar în paralel cu facilități pentru lăsarea mașinii la marginea orașului, cele mai directe fiind parcările de tip park and ride conectate la sistemul de transport în comun. Din păcate, acestea lipsesc cu desăvârșire în București.
În ceea ce privește cuantumul taxei de poluare propusă joi în ședința Consiliului General, această nu este proporțională cu poluarea pe care vehiculele o produc. Spre exemplu, nu face diferență între poluarea produsă de mașinile pe benzină și mașinile pe motorină. Emisiile periculoase sunt particulele în suspensie, oxizii de azot și hidrocarburile libere. Particulele în suspensie sunt emise doar de motoarele pe motorină. Pentru oxizii de azot și hidrocarburi libere, emisiile unei mașini pe motorină Euro IV sunt similare uneia pe benzină Euro II. Diferență de emisii între un motor de benzină Euro II și un motor pe benzină Euro VI este de doar 10%”, a spus Nicușor Dan, într-un comunicat de presă.
Pentru ipoteză în care se menține taxa și se menține și scutirea pentru mașinile Euro 5 și Euro 6, o grilă de taxare mai echitabilă, care să țină seamă de aceste elemente, propusă de Nicușor Dan este următoarea: