Nicușor Dan, despre tramvaiul Imperio deraiat: „Incidentul este ciudat și neașteptat. Trebuie să vedem ce s-a întâmplat”

Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, consideră că deraierea tramvaiului Astra Imperio, luni seara, pe linia 25, reprezintă un ”incident ciudat” şi neaşteptat, având în vedere că şinele au fost reabilitate la începutul anilor 2000, scrie Agerpres.

”Chestiunea de deraiere ţine de şină, nu de tramvai, în opinia mea, dar bineînţeles că nu s-a terminat analiza. În ceea ce priveşte tramvaiele Imperio, ele sunt tramvaie făcute de fabrica din Arad, care circulă – e adevărat cu mai puţine module decât cele patru care sunt în Bucureşti – circulă de mult timp în România şi nu au probleme deosebite. Şi, la noi, dacă ne gândim că sunt în momentul de faţă de ordinul 40 de tramvaie care fac fiecare cam 150 km/zi, deci sunt multe sute de mii de kilometri pe care ele le-au parcurs de când sunt în funcţiune. Cred că statistica e rezonabilă”, a afirmat marţi Nicuşor Dan.

El a menţionat că, potrivit informaţiilor pe care le deţine, nu au existat alte deraieri de tramvai pe liniile reabilitate în anii 2000.

”Şinele de tramvai, acelea reabilitate la începutul anilor 2000, n-ar trebui să fie o problemă. Tocmai de aceea este ciudat incidentul care s-a petrecut acum cu deraierea Imperio. (…) Nu vreau să avansez nicio teorie a conspiraţiei. Trebuie să vedem ce s-a întâmplat, pentru că este şi o condiţie contractuală ca tramvaiele noi Imperio, cumpărate pe bani europeni, să circule pe şine reabilitate. De asta nu ne aşteptam să se întâmple. (…) Este neaşteptată (această deraiere – n.r.), da. Şi tocmai de aia trebuie să vedem ce s-a întâmplat”, a declarat primarul general.

Pe de altă parte, el a precizat că în Bucureşti există 150 de kilometri de şină de tramvai, dintre care 100 au fost reabilitaţi la începutul anilor 2000.

Repararea celorlalţi 50 de kilometri, care necesită 500 de milioane de euro, reprezintă ”cea mai mare investiţie” a PMB, a spus el. Linia de tramvai 5, cu o lungime de aproximativ cinci kilometri, are deja un proiect tehnic realizat de STB, motiv pentru care, în acest caz, achiziţia publică a vizat doar execuţia, nu şi proiectarea.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati