Ridicarea maşinilor este o nouă măsură heirupistă care nu rezolvă problema de fond şi, dincolo de cazuri punctuale pentru care măsura este necesară – blocarea transportului public, a trecerilor de pietoni, a accesului pietonilor – măsură este ineficientă, abuziva, imorala şi ilegală, a firmat luni Nicuşor Dan, deputat USR de Bucureşti.
„În primul rând, principala problemă a marilor bulevarde nu vine din maşinileparcate ilegal, ci din parcarea legală care ocupa o bandă pe sens. Exemplu: bulevardul Iuliu Maniu. O strategieintegrată pentru parcările din Bucureştipoate să elibereze această primă bandă, înspecial în beneficiul transportului în comun.În al doilea rând, măsură este abuziva dacăva fi aplicată în literă, întrucât exista străzisecundare pe care maşinile sunt parcate de riverani care nu au alte locuri de parcare. Exemplu: strada Apusului. În al treilearând, măsură este imorala: nu poţi săsancţionezi înainte de a oferi alternative de parcare pentru persoane care nu pot folositransportul public. Administraţia Firea nu a construit niciun loc de parcare. În al patrulea rând, măsură este ilegală, aşa cum a sesizat Avocatul Poporului. Nu se poate reglementa printr-un act emis de o autoritate locală activitatea unei instituţii centrale, poliţia rutieră”, a precizat Dan într-un comunicat de presă.
El a sugerat pe această cale câteva soluţii prin care gestionarea tuturor parcărilor de către municipalitate printr-un sistem informatic.
Construirea unui sistem park and râde de mari parcări la intrarea în oraş, pentru stimularea rămânerii în afarăoraşului a maşinilor celor care vin dimineaţaşi pleacă seara din Bucureşti, construirea de mari parcări “ieftine” în zone apropiate de cele rezidenţiale, construirea de parcări cu acces public în zonele aglomerate şi înzonele de reşedinţă pentru care problemapersistă.