Noi reguli COVID impuse angajatorilor: Prezență redusă la serviciu pentru toți salariații din București

Salariații din București își vor reduce prezența la serviciu. Toți angajatorii trebuie să se supună unor noi reguli anti-Covid. Măsura a intrat în vigoare din 9 octombrie și este valabilă timp de două săptămâni, până pe 23 octombrie.

Noi reguli au fost impuse în București, de data aceasta pentru angajatori, întrucât incidența cazurilor Covid-19 este în creștere.

Sarariații trebuie să-și reducă prezența fizică la serviciu. Măsura se aplică din 9 octombrie timp de 14 zile. Dispoziția este complementară celorlalte măsuri pentru a evita aglomerația din mijloacele de transport în comun în condițiile creșterii cazurilor de îmbolnăvire cu virusul Sars-CoV-2.

Noi reguli pentru angajatori

CMBSU a decis că angajatorii au obligația organizării programului de lucru astfel încât personalul să fie împărțit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferență de cel puțin o oră.

Prima recomandare a CMBSU este desfășurarea activității de către salariați în regim de telemuncă sau muncă la domiciliu, însă acolo unde acest lucru nu este posibil s-a dispus împărțirea în grupe de lucru.

„În vederea evitării aglomerării transportului public, următoarele categorii au obligația organizării programului de lucru astfel încât personalul să fie împărțit în grupe care să înceapă, respectiv să termine activitatea la o diferență de cel puțin o oră:

– angajatorii din sistemul privat, autoritățile și instituțiile publice centrale și locale, indiferent de modul de finanțare și subordonare,
– regiile autonome, societățile naționale, companiile naționale și societățile la care capitalul social este deținut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială, având un număr mai mare de 50 de salariați”, se arată în decizia CMBSU din 9 octombrie.

Alte dispoziții aflate în vigoare pentru salariați:

Masca de protecție se poartă în toate spațiile publice deschise și închise, inclusiv în birouri, cu două excepții:
– angajatul care este singur în birou;
– persoana care suferă de boli ce afectează capacitatea de oxigenare, pe baza unei evaluări a riscului efectuată de medicul de medicina muncii.

 

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati