Intrările în Bucureşti vor fi monitorizate video de zeci de camere de supraveghere. Dispozitivele, pe care Primăria Capitalei a început deja să le monteze, pot detecta dacă șoferul poartă sau nu centura de siguranță sau dacă a trecut pe roșu. Autorităţile pot de asemenea stabili și cine era la volan, printr-un modul de detectare facială. Datele sunt stocate şi vor fi oferite doar Poliţiei, la cerere, potrivit observatornews.ro.
Camerele pot să citească numerele de înmatriculare, să măsoare viteza pe care o are mașina, să detecteze dacă șoferul vorbește la telefon în timp ce conduce. Înregistrează video orice abatere de la legislaţia rutieră. Primele au fost deja instalate pe Bulevardul Iuliu Maniu, dar asemenea dispozitive vor fi funcţionale în perioada următoare în 19 puncte de intrare în Capitală, în principalele intersecţii.
Reporter: Camerele vor fi montate pe stâlpi de iluminat dar și pe alte structuri precum pasarelele pietonale. Vor funcționa 24 de ore din 24 și vor transmite imaginile direct către serverul Administrației Străzilor. Mai departe, structura primăriei va împărți imaginile cu poliția, dar și cu celelalte structuri abilitate.
Noul proiect de supraveghere rutieră naște însă și controverse. Asta pentru că are şi un sistem de detectarea facială, precum în Italia, Franța sau Germania. Cei mai mulţi şoferi nu vor ca datele despre ei să fie înregistrate şi stocate, mai ales dacă nu încalcă legea.
Șofer: Trebuie protejate cumva. Să nu ajungă pe mâna oricui.
Șofer: Eu consider că nu e bine. De ce să stea să mă filmeze pe mine în intersecțiile astea la volan, să mă detecteze pe mine? Poate ești și tu cu o fată și nu trebuie să te vadă cu cealaltă.
Primăria promite însă că acest lucru nu se va întâmpla.
Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor: Scopul lor este acela de la recunoaşte strict numerele maşinilor. Aceste date vor fi folosite doar la solicitarea Poliţiei. Scopul este strict pentru creşterea siguranţei. Ele vor fi puse la intrările din Municipiul Bucureşti. Nu vor fi în interiorul oraşului.
Temerile șoferilor: „Poate ești și tu cu o fată”
Specialiștii în drept spun şi ei că sistemul nu ar afecta dreptul la viața privată.
Mihaela Vasile, avocat: Să nu uităm că în anumite situații anumite înregistrări pot ajuta organele abilitate în a afla adevărul. Aflarea adevărului trebuie să primeze.
Camerele vor strânge în principal informaţii despre traficul din fiecare zonă monitorizată, legate de fluxul de autovehicule, viteza medie de circulaţie şi lungimea medie a coloanei de maşini.
Lista intersecțiilor monitorizate:
1. Intersecție Sos Odăii – Sos București Targoviste
2. Intersecție Sos Odăii – Sos Bucuresti-Ploiești
3. Intersecție calea ferata – Sos Pipera
4. Intersectie A3- Str Gherghitei
5. Intersectie Bd. Dimitrie Pompeiu – Sos Petricani
6. Intersecție Intr. Andronache – Sos Andronache
7. Intersecție Sos Andronache -Sos Colentina
8. Intersectie Sos Fundeni – Aleea Lacului
9. Intersecție Sos Pantelimon – Str Gara Catelu
10. Intersectie Bd Theodor Pallady – Str. Drumul intre Tarlale
11. Intersecție bd Unirii- Str Nicolae Teclu
12. Intersecție Sos Olteniței – Str Cheile Turzii
13. Intersectie Sos Berceni – DNCB
14. Intersecție Sos Giurgiului – Str Căruței
15. Intersecție Bd. Măgurele – Str. Santimbru
16. Intersecție Sos Alexandriei – Str Aliman
17. Intersecție Prelungirea Ghencea DNCB
18. Intersecție DNCB – Bd luliu Maniu
19. Intersecție DNCB – Sos Chitilei.