Promise de mult timp, dar încă stau pe șine în depou. Aceasta este situația trenurilor noi făcute de francezi care ar fi trebuit ca anul acesta să circule pe sub București. Estimările specialiștilor arată că acestea vor fi puse în circulație anul viitor, asta dacă constructorul va livra toate trenurile la timp. Producătorul trebuie acum să achite penalități de 28 de milioane de euro pentru întârzieri, însă a decis să atace în instanță pe motiv că întârzierile au fost provocate de o curbă nespecificată de pe traseu, scrie antena3.ro.
13 trenuri noi făcute în Brazilia trebuiau să circule deja pe sub București pe Magistrala 5, însă până acum doar două au ajuns în țară, iar acelea sunt în faza de testare. Aproape un an a întârziat livrarea primului tren, care momentan este ținut în depoul Metrorex.
Botezat cu numele Giurgiu, noul tren făcut de francezi momentan se află în depoul Berceni, însă va fi pus în circulație de anul viitor. Acesta vine cu dotări de ultimă generație, de la scaune metalice, panouri informative, aer condiționat dar și folii antigraffiti.
Popescu Cătălin Mecanic: Încă suntem în training și așteptăm să terminăm, să fim autorizați și să putem să ieșim în probe cu trenul.
Celelate garnituri ar urma să ajungă în țară până la finalul anului, iar odată ce se vor face toate probele, iar mecanicii vor termina instruirea, trenurile vor putea fi puse în circulație. Estimările sunt că din luna feburarie a anului viitor va circula primul tren, iar din vara viitoare următoarele 12. Astfel, termenul a fost decalat cu aproape un an, asta pentru că au fost probleme la livrarea primului tren. Acum compania franceză trebuie să achite penalități de 28 de milioane de euro pentru că nu a respectat termenul din contract.
Gabriel Stanciu, director general Alstom: Noi nu datorăm acele penalități, nu le recunoaștem și le-am atacat în instanță. Întârzierile despre care vorbiți au fost cauzate în principal de apariția unei curbe nedocumentate în documentația de atribuire pe magistrala cinci, o rază de curbură mult mai mică la jumătate. Dacă documentația de atribuire prevedea 100m, realitate a arătat 50m. Ca atare, a trebuit să reproiectăm caroseria și intercirculația.
Mariana Miclăuș – director Metrorex: Pentru această întârziere, din moment ce noi am aplicat penalități, înseamnă că am aplicat co-penalități conform prevederilor contractuale. Din punctul nostru de vedere, documentația a fost pusă la dispoziția furnizorului și penalitățile au început să intre pe flux conform graficului inițial de livrare.
Până când vor fi puse în funcțiune mai durează, dar bucureștenii au putut trage cu ochiul la noile trenuri cu ocazia zilei Mobilității urbane. Au putut să se urce în ele și chiar să meargă în cabina mecanicului – asta doar că sa își imaginieze cu ce se vor putea plimba de la anul.
Fiecare tren de metrou are 6 vagoane și 216 locuri, însă capacitatea maximă este de 1.200 de pasageri.