Noul primar al Sectorului 2, Radu Mihaiu, a anunțat că a transformat o cafenea din primărie într-un spațiu destinat cetățenilor, iar un consilier local USR ajută cetățenii pe Facebook, făcând sesisizări la o companie privată.
Radu Mihaiu a observat că cetățenii care ajungeau la primărie erau nevoiți să aștepte afară în frig, așa că s-a gândit să facă o sală de așteptare în interiorul instituției.
În primărie funcționa o cafenea, care a fost închisă de pandemie, așa că spațiul a fost transformat şi va fi dat în folosință chiar de mâine, 4 noiembrie.
”Când am preluat mandatul, primul lucru pe care l-am observat a fost în afara Primăriei. Erau mulți oameni care așteptau afară în frig să scoată un certificat de deces sau să își declare copilul nou-născut.
Inițial s-a propus un cort, dar ar fi fost complicat. Unde îl montăm, cum să îl încălzim, cât de mare să fie. De multe ori soluțiile evidente nu sunt și primele care apar în discuție.
După ce ne-am învârtit puțin în jurul problemei, am descoperit că în primărie există un spațiu suficient de mare, bine plasat, în care funcționa înainte de pandemie o cafenea, acum închisă. Condițiile contractuale erau încălcate de foarte mult timp, dar nimeni din fosta administrație nu acordase atenție subiectului. Chiriașul respectiv fusese păsuit în ciuda restanțelor și penalităților acumulate.
În aceeași zi am luat hotărârea să redăm acest spațiu cetățenilor și cei de la administrativ au început lucrările de reamenajare. În câteva zile s-a transformat într-o sală de așteptare pregătită după standardele de distanțare socială. Începând de mâine oamenii nu vor mai fi nevoiți să stea în frig cât timp le sunt pregătite actele necesare”, a scris Radu Mihai pe contul său de Facebook.
Ajutor pentru cetățeni pe Facebook
La rândul său, un consilier local USR PLUS ajută cetățenii pe Facebook. Mai mulţi internauţi s-au plâns recent că pe strada Mașina de Pâine din Sectorul 2 ”este în beznă de vreo 3 săptămâni”: S-a pus întrebarea într-un grup de Facebook în care se află mai mulți cetățeni din această zonă a Capitalei, potrivit
spotmedia.ro.
Radu Nedelcuț, consilier local S2, a răspuns la întrebare și a precizat că a și contactat Compania Municipală Iluminat Public București pentru a rezolva problema.
”Deci, am vorbit la Compania Municipală Iluminat Public București și mi-au spus că problema este un cablu electric rupt în spatele Restaurantului Roka. Cablul electric aparține Enel, nu CMIPB, așa că au deschis la rândul lor o sesizare către Enel pe data de 28 octombrie.
Numărul sesizării este da1020i111802 , dacă va ajută cu ceva. Termenul de remediere este maxim o lună. Am stat astăzi aproape o oră la telefon încercând să dau de cineva de la Enel sau de la E-Distribuție Muntenia. Zero succes. Am să sun din nou mâine (marți-n.red.)”, a răspuns el într-un comentariu de luni, postat pe grupul de Facebook.
În plus, consilierul a răspuns și altor comentarii și chiar i-a îndemnat pe cetățeni să-i dea detalii despre anumite probleme din sector.