Opera Naţională Bucureşti deschide Stagiunea 2019-2020 cu premiera spectacolului „Samson şi Dalila” de Camille Saint-Saens

Opera Naţională Bucureşti deschide Stagiunea 2019-2020 cu  premiera spectacolului „Samson şi Dalila” de Camille Saint-Saens, a cărei regie poartă semnătura lui Giandomenico Vaccari. Coregrafia a fost realizată de către Davide Bombana iar decorul şi costumele de către Andreea Koch. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Vlad Conta.

Reprezentaţiile cu titlu de premieră vor avea loc pe 5, 6 şi 8 octombrie, începând cu ora 18:30, a anunţat marţi un comunicat de presă.

Pe 2 Decembrie 1877 avea loc premiera operei „Samson şi Dalila” la Weimar, cu un libret tradus în germană. În decursul timpului opera „Samson şi Dalila” a constituit o oportunitate pentru afirmarea multor staruri din lumea teatrului liric. În particular rolul Dalila este considerat unul dintre cele mai complexe roluri de mezzo-soprană şi a fost interpretat de mari artiste precum: Marie Delna, Grace Bumbry, Julia Claussen, Fiorenza Cossotto, Rita Gorr, Denyce Graves, Louise Homer, Marilyn Horne, Elena Obraztsova şi Rise Stevens.

Deşi nici una din celelalte creaţii de gen ale lui Saint-Saens nu a suferit atâtea chinuri ale facerii în anii de început, la fel de adevărat este şi faptul că nici una din aceste opere nu a repurtat un asemenea succes de durată de-a lungul timpului precum „Samson şi Dalila”.

Încă din 1861, Camille Saint-Saens îl uimise pe Wagner prin darurile sale; într-o scrisoare din 1867, Berlioz îl desemnează ca pe „un maestru pianist uluitor…şi unul dintre cei mai mari muzicieni ai epocii noastre”. Admiraţia pe care o suscită muzicienilor mai în vârstă este împărtăşită de colegii lui de generaţie- mai ales de Bizet-, care văd în el şeful şcolii muzicale franceze. Debussy, care nu îl agrea, afirma: „Saint-Saens este omul care ştie cel mai bine muzica întregii lumi”.În postura de compozitor, a abordat toate domeniile, toate genurile, atât religioase cât şi profane, inspirându-se din toate stilurile, lucrând cu uşurinţă cu formaţiile vocale şi instrumentele cele mai variate.Dacă a încheiat prin a deveni încarnarea unei tradiţii academice, un bătrân ilustru căruia i s-au făcut monumente încă înainte de a muri, obosit poate, de atâtea onoruri care l-au copleşit, să nu uităm  tot ceea ce-i datoreză muzica franceză şi în mod deosebit întoarcerea la izvoarele cele mai nobile şi mai pure ale acesteia, la ceea ce oferă ea incomparabil în materie de desen muzical, apoi o privire penetrantă şi o ardoare de prozelit faţă de Bach şi Rameau, într-o epocă în care aceştia erau aproape uitaţi, dacă nu chiar dispreţuiţi, iar la polul opus, apărarea înflăcărată a ceea ce s-ar fi putut crede că se afla foarte departe de arta lui impasibilă: demiurgii umbrei, acei muzicieni blestemaţi pe care în tinereţea lui generoasă îi exaltase, mai precis Liszt, Berlioz, Schumann, Wagner”, detaliază sursa citată.

Biletele se găsesc pe http://tickets.operanb.ro/ şi la casa de bilete a Operei Naţionale Bucureşti.

 

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati