Pasajul de la Doamna Ghica, în Sectorul 2 al Capitalei, a ajuns la 78% execuție și va fi deschis în septembrie, a anunțat luni viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu (PNL). Bujduveanu, care răspunde de proiectele pentru infrastructură și transport, spune că s-a finalizat montajul predalelor, o etapă foarte importantă, iar în perioada următoare pe tablier se va turna placa de suprabetonare după care vor urma aplicarea hidroizolației și așternerea straturilor asfaltice, scrie economedia.ro.
În februarie, PNL București (condus atunci de Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6), îi stabilea lui Nicușor Dan 10 puncte de îndeplinit până la 31 iulie, printre care și Podul de la Doamna Ghica, peste șoseaua Colentina, condiționând sprijinul politic în Consiliul General. Ultimul termen pe care Primarul Nicușor Dan l-a anunțat pe șantier este 1 septembrie.
Podul de la Doamna Ghica face legătura între Pantelimon și Pipera – Petricani de unde pornește Autostrada A3 București – Ploiești, spune Bujduveanu.
„Pasajul Doamna Ghica – 78% realizat. Săptămâna trecută s-a încheiat o etapă importantă a lucrărilor la Pasajul D-na Ghica din Capitală – montajul predalelor. Zilele acestea, Trustul de Clădiri Metropolitane va finaliza montarea armăturii și turnarea plăcii de suprabetonare a tablierului metalic. Astăzi, întregul proiect este realizat în proporție de 78%. Din Septembrie 2023, Pasajul Doamna Ghica – una din cele mai mari lucrări de infrastructură din București – va realiza legătura dintre Nordul și Estul Capitalei. Noul pod va asigura continuitatea traficului pe Strada Doamna Ghica peste Șoseaua Colentina, pe care o supratraversează. Realizarea acestui obiectiv, dar și a altor proiecte de infrastructură din Capitală, este monitorizată de consilierii generali ai Partidul Național Liberal, în vederea îndeplinirii celor 10 obiective majore pentru București de către Primarul General, Nicușor Dan”, arată acesta.
Nicușor Dan a acuzat fosta administrație că a început lucrările la pasaj în 2019, dar aproape că le-a oprit în 2020 pentru că nu a mai asigurat finanțarea proiectului. „Vreau să spun un singur lucru: lucrările de investiții se fac cu bani, cu bani plătiți la timp, nu se fac cu plânsete, nici cu lozinci. Am preluat o gaură în centrul orașului și conturile blocate. Am rezolvat situația financiară și apoi lucrările merg de la sine”, a afirmat pe șantier Nicușor Dan.
Primăria Sectorului 2 face un Studiu de Fezabilitate pentru zona de Nord: „Soluția este inelul median. Pentru zona de sus avem în lucru Studiul de Fezabilitate. Pentru zona de nord am decis în Consiliul General să facă achiziția Studiului de Fezabiliate. Ca să nu începem heirupist cum s-a început cu Podul ăsta (n.r, pasajul Doamna Ghica) trebuie să parcurgi mai mulți pași, Studiu de Fezabilitate, proiect tehnic, execuție și durează”. Pasajul de la Doamna Ghica poate susține și o linie de tramvai care ar veni dinspre Berceni, traversează Dâmbovița pe pasajul Nicolae Grigorescu, ajunge la Delfinului, la Doamna Ghica și apoi la Petricani, în Pipera