Documentația pentru Planul Urbanistic Zonal al Magistralei 5 a fost aprobată la Ministerul Transporturilor, anunță Ionel Scrioșteanu, secretar de stat.
- Dacă PUZ-ul în sine va fi aprobat la Primăria Capitalei, licitația pentru acest tronson ar putea fi organizată anul viitor, iar apoi vor începe lucrările, arată sursa citată.
„Am avizat astăzi în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii documentația pentru Planul Urbanistic Zonal al Magistralei 5 de metrou (Drumul Taberei – Pantelimon), secțiunea Eroilor – Piața Iancului, necesară în procesul de extindere a acesteia, ca o continuare a primei secțiuni pe care am deblocat-o și finalizat-o în 2020”, a anunțat Ionel Scrioșteanu.
Secretarul de stat mai spune că licitația pentru acest tronson ar putea fi organizată anul viitor. PUZ-ul trebuie aprobat însă la Primăria Capitalei.
„În primele luni ale anului viitor vrem să înceapă licitația”
„Suntem în etapa de realizare a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, pe care vrem să le finalizăm anul acesta, iar în primele luni ale anului viitor vrem să înceapă licitația, la finalizarea căreia se va intra direct în faza de execuție, fiind prima documentație tehnica “la cheie” realizată pentru construcția unei magistrale de metrou. Urmează ca Primăria Capitalei să aprobe rapid acest PUZ, pentru a se putea finaliza documentația tehnică”, mai spune Scrioșteanu.
Potrivit secretarului de stat, traseul viitoarei linii de metrou va urmări, în principal, trama stradală existentă: Piața Operei – Bd. Mihail Kogălniceanu – Bd. Regina Elisabeta – Piața Universității – Bd. Carol I – Piața C.A. Rosetti – Bd. Pache Protopopescu – Piața Iancului – Șoseaua Iancului.
Toate detaliile despre tronsonul Eroilor – Piața Iancului:
- Pornește de la Piața Operei pe Bd. Mihail Kogălniceanu unde, la intersecția cu str. Vasile Pârvan, este prevăzută Stația nr. 1- 𝗙𝗮𝗰𝘂𝗹𝘁𝗮𝘁𝗲𝗮 𝗱𝗲 𝗗𝗿𝗲𝗽𝘁 (stație de corespondență cu M4)
- Continuă pe Bd. M. Kogălniceanu și Bd. Regina Elisabeta, unde, la intersecția cu Bd. Schitu Măgureanu, este prevăzută Stația nr. 2- Cișmigiu
- Continuă pe Bd. Regina Elisabeta unde, la intersecția cu Bd. Nicolae Bălcescu, este prevăzută 𝗦𝘁𝗮ț𝗶𝗮 𝗻𝗿. 𝟯 – 𝗨𝗻𝗶𝘃𝗲𝗿𝘀𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲 (stație de corespondență cu M2)
- Continuă pe Bd. Carol I unde, la intersecția cu str. Calea Moșilor, este prevăzută 𝗦𝘁𝗮ț𝗶𝗮 𝗻𝗿. 𝟰 – 𝗖𝗮𝗹𝗲𝗮 𝗠𝗼ș𝗶𝗹𝗼𝗿 (stație dr corespondență cu M7)
- Continuă pe Bd. Pache Protopopescu unde, la intersecția cu str. Popa Nan, este prevăzută 𝗦𝘁𝗮ț𝗶𝗮 𝗻𝗿. 𝟱 – 𝗧𝗿𝗮𝗶𝗮𝗻
- Finalul traseului va fi pe șoseaua Iancului, unde la intersecția cu șoseaua Mihai Bravu, este prevăzută 𝗦𝘁𝗮ț𝗶𝗮 𝗻𝗿. 𝟲 – 𝗣𝗶𝗮ț𝗮 𝗜𝗮𝗻𝗰𝘂𝗹𝘂𝗶 (stație de corespondență cu M1)
„Această secțiune a Magistralei 5, cuprinsă între Eroilor și Piața Iancului, are o lungime de 5,2 km și un număr de 6 stații subterane de metrou și interstațiile aferente. Reamintesc faptul că în anul 2020, am pus în funcțiune primele 10 stații din M5, care traversează Drumul Taberei, iar la sfârșitul anului 2021, am semnat contractul de proiectare și asistență tehnică pentru continuarea traseului pe Secțiunea Eroilor – Piața Iancului, secțiune care va asigura legătura între estul și centrul orașului, precum și conexiunea cu celelalte magistrale de metrou”, mai precizează Ionel Scrioșteanu.