Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) solicită suspendarea pentru acest an a taxei speciale de promovare turistică a Municipiului Bucureşti, plătită de turiştii români şi străini care se cazează în Capitală, şi precizează că interdicţiile de călătorie impuse populaţiei în mai multe ţări din lume, pe fondul coronavirusului, au generat o reducere semnificativă a numărului de turişti în hotelurile din Bucureşti, scrie news.ro.
”Având în vedere interdicţiile şi atenţionările de călătorie impuse populaţiei în mai multe ţări din lume pentru evitarea răspândirii îmbolnăvirii cu Coronavirus, perioadele de carantină impuse de anumite ţări, anularea zborurilor de către mai multe companii aeriene, evitarea călătoriilor turiştilor români şi străini, a dus la o reducere semnificativă a numărului de turişti în hotelurile din Bucureşti cu toate că tarifele de cazare au scăzut considerabil”, arată FPTR într-un comunicat.
Taxa specială pentru promovarea turistică a municipiului Bucureşti pentru anul 2020 a fost stabilită la o cotă de 2% din venitul din cazare pentru fiecare zi de sejur a unui turist în Bucureşti.
”Ca o măsură concretă, de susţinere a activităţii turistice în perioada de criză a cărei evoluţie este imposibil de anticipat, Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc a transmis către Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi Primăria Municipiului Bucureşti adresa nr.1415 prin care a solicitat suspendarea pentru acest an, începând cu 15 martie 2020, a taxei de promovare stabilită prin Hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucuresti Nr. 723/18 decembrie 2019 prin care s-a instituit o taxă specială pentru promovarea turistică a municipiului Bucureşti pentru anul 2020 în cota de 2% din venitul din cazare pentru fiecare zi de sejur a unui turist în Bucureşti”, spun reprezentanţii FPTR.
Această taxă de promovare a fost marită pentru anul 2020 prin Hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucuresti Nr. 723/18 decembrie 2019 de la 1% la 2%.
Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc este o federaţie reprezentativă în turism, având în componenţă angajatori care asigură venituri salariale pentru 37% din forţa de muncă angajată în turism (aproximativ 73.500 salariaţi).