Pe 9 decembrie 1894, în București, a început să circule primul tramvai electric. Colorat în verde și inscripționat cu numărul 14, tramvaiul era compus din 8 vagoane și mergea de la Cotroceni la Obor, potrivit bucurestifm.ro.
Motivul marcării prin culori a liniilor de tramvai din secolul al 19-lea era numărul mare al analfabeților, care uneori nu cunoșteau nici măcar cifrele.
Culoarea era pentru ei o orientare bună. Mult mai târziu, când tramvaiul electric s-a generalizat, tramvaiele au fost vopsite toate în galben și atunci sus, alături de număr, a fost instalat și un felinar cu semn distinctiv în două sau chiar trei culori. Cine nu înțelegea bine cifrele, înțelegea culorile. Au mai circulat asemenea vagoane până la începutul anilor ’40.
Linia s-a tot prelungit până la Mătăsari, apoi la Agricultori, pentru a ajunge în final la bariera Pantelimon.
Chiar și astăzi, linia tramvaiului 14, cu unele excepții, respectă o parte din traseul inițial.
Rețeaua s-a dezvoltat rapid în anii 1900-1935, traseele și distanțele dintre stații permițându-le călătorilor să se deplaseze în orice punct al orașului.
Primul tramvai modern, românesc 100%, a ieșit pe porțile fabricii URAC din apropierea Spitalului Colentina în 2009, la un secol de la înființarea societății.