Inițiere în aplicația ZOOM pentru cei peste 100 de copii proveniți din familii defavorizate din zona Giulești Sârbi. Elevi în clasele primare și gimnaziale ale Școlilor nr. 153 și nr. 161, cei mici se pregătesc de începerea noului an școlar, învățând să acceseze ușor și rapid aplicația online ce le va permite să nu lipsească de la lecții, dacă evoluția pandemiei va impune suspendarea cursurilor.
“Accesul la tehnologie este esențial în această perioadă, pentru ca micuții să continue procesul de învățare, în ciuda condițiilor dificile pe care le traversăm. Atunci când vorbim despre copii din medii defavorizate, trebuie să facem toate eforturile pentru a ne asigura că accesul la educație se realizează fără discriminare și în cele mai bune condiții,” a declarat Gabriel Mutu, primarul Sectorului 6.
Proiectul “ZOOM to school” a început marți, cu prima serie de copii ce va păși în lumea tehnologiei îndrumați de un profesor de informatică, la Centrul de Recreere și Dezvoltare Personală “Conacul Golescu Grant”. Seriile sunt formate din 5 copii, pentru a se respecta distanțarea socială și toate normele de igienă recomandate în această perioadă. De asemenea, elevii și profesorul coordonator vor purta măști pe toată perioada activității ce va avea loc săptămânal, în zilele de marți, miercuri și joi.
Copiii care participă în cadrul proiectului sunt beneficiari ai Programului Integrat de Educație pentru Diversitate, program prin care autoritățile încearcă să reducă rata abandonului școlar în comunitatea Giulești Sârbi.
Mai mulți factori, printre care situația materială precară, anturajul și lipsa de supraveghere a copiilor din zona Giuleşti Sârbi, au dus la inițierea Programului Integrat de Educaţie pentru Diversitate (PIED) în anul 2015. Prin intermediul acestuia, elevii defavorizați din clasele primare și gimnaziale ale Școlilor nr. 153 și nr. 161 din comunitate primesc servicii complexe de tip afterschool și activități educative pe perioada vacanțelor: supraveghere și sprijin la efectuarea temelor; meditații prin metode educative nonformale; o masă caldă sau o gustare, zilnic; consiliere psihologică și educațională.În plus, un set de activități extrașcolare precum cursuri de fotografie, ieșiri în parcuri sau muzee, excursii în afara Bucureștiului, au scopul de a deschide noi orizonturi pentru acești copii amenințați de izolare socială.