Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a controlat în perioada 14-21 martie 2022 103 magazine mari, aparținând lanțurilor Mega Image, Carrefour, Lidl, Penny, Profi, Kaufland, Auchan, Selgros, Metro, La Cocoș, Supeco, Unicarm, Sălăjeanca, German Market și Cora. Inspectorii au dat amenzi contravenționale în valoare totală de 1,56 milioane lei și au fost oprite temporar activitățile, până la remedierea deficiențelor, pentru 17 de unități.
ANPC a continuat campania de control începută acum două luni la marile lanțuri de magazine. Doar în ultima săptămână au fost verificate 103 magazine mari, aparținând lanțurilor Mega Image, Carrefour, Lidl, Penny, Profi, Kaufland, Auchan, Selgros, Metro, La Cocoș, Supeco, Unicarm, Sălăjeanca, German Market și Cora, la care s-au înregistrat abateri, potrivit Economica.net.
Au fost aplicate următoarele sancțiuni: amenzi contravenționale în valoare totală de 1,56 milioane lei, oprire definitivă de la comercializare și retragerea din circuitul consumului uman a tuturor produselor alimentare cu deficiențe, oprire temporară a activitătii și prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor pentru 17 de unități, 18 propuneri de încetare a practicii incorecte.
Cele mai frecvente nereguli constatate:
– comercializarea unor produse în afara datei durabilității minimale
– comercializarea unor produse congelate neconforme (produse cu culoarea modificată și cu acumulări de gheață în ambalaj)
– comercializarea unor fructe și legume cu modificări organoleptice evidente, lovituri și urme de mucegai
– comercializarea a diverse produse alimentare fără informații privind data și ora deschiderii ambalajului
– utilizarea unor vitrine frigorifice sau congelatoare cu rafturi care prezentau un grad avansat de uzură, depreciate, pătate, cu praf în strat grosier, rugină, vopsea exfoliate, cu insecte moarte, resturi și reziduri alimentare
– nerespectarea regimului de temperatură pentru păstrarea preparatelor,
– utilizarea unor spații de depozitare neigienizate sau neconforme din punctul de vedere al regimului de temperatură sau al gradului de uzură al aparaturii,
– utilizarea unor cuptoare neigienizate, prezentând un strat gros de arsură și grăsimi, precum și a unor tăvi neigienizate sau deteriorate,
– existența pavimentului neigienizat, în magazine, cu un strat de praf gros, grăsime si zone depreciate sau a plafonului deteriorat
– deficiențe de informare pe etichetele de produs sau ale raioanelor (referitor la elementele de identificare-caracterizare ale mărfurilor, la data durabilității minimale, la prețul unitar)