Operatorii STS au preluat, în cele trei zile ale sărbătorilor de Crăciun, peste 90.000 de apeluri la numărul de urgenţă 112, cele mai multe fiind pentru acordarea de asistenţă medicală.
Potrivit unui comunicat al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, la nivel naţional, între 24 şi 26 decembrie, operatorii STS au preluat şi procesat 91.056 de apeluri, dintre care 55.529 (60,98%) au constituit cazuri de urgenţă.
22 de apeluri pe minut pe 26 decembrie
În perioada sărbătorilor de Crăciun, cea mai încărcată zi la Serviciul de urgenţă 112 a fost data de 26 decembrie, când s-au înregistrat, în medie, 22 de apeluri pe minut.
În ceea ce priveşte tipul urgenţelor, au fost preluate 27.371 de apeluri prin care s-a solicitat intervenţia echipajelor medicale şi care reclamau diferite afecţiuni medicale, probleme respiratorii severe, persoane inconştiente sau persoane căzute în locuri publice.
De asemenea, 713 apeluri la 112 au semnalat incendii în locuinţe şi anexe, incendii de mirişte şi vegetaţie uscată sau alte tipuri de urgenţe din competenţa echipajelor de pompieri, iar 1.581 de apeluri au semnalat incidente privind ordinea publică şi au fost transferate către Poliţie sau Jandarmerie.
În cele trei zile de Crăciun, au fost înregistrate şi 56 de apeluri care au anunţat situaţii de urgenţă sau incidente în care au fost implicaţi turişti aflaţi pe pârtii sau trasee montane.
13 apeluri au fost preluate prin aplicaţia Apel 112, dezvoltată de STS, care permite localizare avansată (Advanced Mobile Location) a dispozitivului de pe care este iniţiat apelul de urgenţă. Aplicaţia este gratuită şi disponibilă în Google Play şi App Store.
În perioada 24 – 26 decembrie, au fost efectuate 1.004 apeluri la 112 referitoare la evenimente rutiere, dintre care 35 prin sistemul de comunicaţii eCall. În cazul producerii unui accident rutier, sistemele eCall generează automat apelarea numărului 112 şi transmiterea către Serviciul de urgenţă a informaţiilor relevante pentru localizarea evenimentului şi pentru intervenţia echipajelor de salvare.