„Pitești, am auzit că îți plac dungile”. Un brand de cosmetice, reclamă jignitoare asociată cu teribila închisoare Pitești

Sephora România a făcut o gafă de proporții, după ce a anunțat deschiderea unui nou magazin în Pitești. Mesajul postat a stârnit zeci de reacții negative: “Pitești, am auzit că îți plac dungile”.

Sephora Romania a publicat pe reţelele de socializare o reclamă jignitoare la adresa miilor de deţinuti care au fost torturaţi de comunişti. Reclama promova deschiderea unui magazin Sephora în noul mall din Piteşti.

  • „Pitești, am auzit că-ți plac dungile”, este textul imprimat cu litere albe și negre peste porțiuni liniare negre și albe, pentru contrast. La câteva ore de la anunț, postarea a fost ștearsă. Ulterior, Sephora România a transmis un alt mesaj pe reţelele de socializare.

Mulți au asociat acest mesaj cu dungile de pe uniforma deținuților și, implicit, cu sinistrul Experiment Pitești.

Reacţiile locuitorilor din Piteşti nu au ezitat să apară, iar postarea a adunat o mulţime de comentarii negative la adresa noii reclame, aşa că reprezentanţii companiei au şters-o.

Maria Axinte, preşedinta Fundaţiei Memorialul Închisoarea Piteşti consideră postarea „o ofensă adusă victimelor Fenomenului Piteşti”:

„Această campanie este, evident, centrată pe subiectul binecunoscut al închisorii de la Piteşti. Doar că piteştenii ştiu mai bine şi au taxat acest derapaj, iar comentariile pe pagina companiei de instagram nu au întârziat să apară. Deşi ne bucurăm să vedem că, atât închisoarea cât şi Fenomenul Piteşti au devenit subiecte discutate la nivelul publicului larg, încercarea de a face din acest subiect o „glumiță” într-o campanie de marketing, este o ofensă adusă victimelor Fenomenului Piteşti, activității fundației noastre şi eforturilor care se fac pentru ca publicul să cunoască cu adevărat realitățile dictaturii comuniste în România. Sperăm ca Sephora România să dovedească responsabilitate şi să îşi ceară scuze public pentru această, să o numim glumă proastă, ca să fim eleganți.

  • În acelaşi timp, ne bucurăm să observăm că publicul este tot mai informat şi mai conştient de importanța acestui subiect pentru România. Subiectul este mult prea grav pentru a fi tratat atât de superficial. Şi pentru că echipa Sephora nu pare atât de bine informată nici în ce priveşte istoria, nici memoria, o invităm la o vizită de documentare la Memorialul Închisoarea Pitești. Este necesară, credem noi”, arată sursa citată într-o postare pe Facebook.

La câteva ore de la anunț, postarea a fost ștearsă. Ulterior, Sephora România a transmis un alt mesaj pe reţelele de socializare.

Reacția Sephora: ”Nu există nicio legătură între dungile SEPHORA și alte evenimente”

„Din identitatea brandului SEPHORA fac parte dungile orizontale alb negru. Nu există nicio legătură între dungile SEPHORA și alte evenimente care s-au întâmplat în Pitești.

Brandul SEPHORA nu are culoare politică și nu își găsește inspirație în evenimente istorice tragice din România sau altă țară. Ne cerem scuze comunității pentru această eroare de comunicare”, se arată în mesajul transmis de Sephora România.

În perioada 1949-1951, la închisoarea Piteşti s-a desfasurat Experimentul Piteşti, considerat a fi cel mai mare şi cel mai intensiv program de spălare a creierului prin tortura din blocul comunist. Dintre deținuți, între 100 și 200 au murit în urma torturilor, cauza morții lor fiind falsificată în certificatul de deces.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati