În trei ani şi jumătate, câţi au trecut de la inaugurarea unei noi magistrale de metrou, planurile de extindere a reţelei bat pasul pe loc. În Bucureştiul cu trei milioane de oameni în zilele de lucru, transportul subteran este mereu captiv între promisiuni şi aglomeraţia infernală de la orele de vârf, informează observatornews.ro.
Singurul proiect care depăşeşte limitele hârtiei este al Magistralei 6, care va pleca din staţia 1 Mai şi va ajunge la Aeroportul Henri Coandă.
- Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: M6 care face legătura prin intermediul M4. Practic, va fi o adevărată diagonală Nord-Sud. M6 este ]mpărtit în două tronsoane. Pentru primul tronson între staţia 1 Mai şi Tokyo au inceput lucrările.
- Marian Artimon, preşedinte USLM: Primul segment de la Tokyo până la zona comercială Băneasa trebuie să fie terminat până în august 2026. Dacă nu, va fi un proiect eşuat şi vor banii luaţi înapoi. Metroul are această experiență cu Magistrala 5, care a întarziat.
Celelalte planuri încă aşteaptă undă verde. De exemplu, magistrala 4 Gara de Nord – Gara Progresul, din sudul Capitalei. Unele sunt scurtate încă dinainte să înceapă săpăturile. Continuarea liniei 5 de metrou, din Drumul Taberei, va fi extinsă de la Eroilor doar până la Piaţa Iancului. Nu va mai ajunge la Pantelimon, cum anunţase Ministerul Transporturilor.
- Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: Lucrăm la proiectarea magistralei 5 de la Eroilor. Pentru aceasta avem în curs de aprobare un PUZ la nivelul Capitalei.
Tot în aşteptare suntem şi cu noile trenuri de metrou, comandate de la Alstom şi fabricate în Brazilia. Contractul pentru 17 garnituri, în valoare de aproape 100 de milioane de euro, a fost semnat acum mai mult de trei ani.
Primele vagoane de metrou Alstom abia acum au plecat spre România
- Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: Penalităţile conform contractului, fiindcă ele trebuiau să înceapă să fie livrate şi n-au fost, depăşesc 20 de milioane de euro. Eu nu am altă pârghie. Explicațiile companiilor care trebuiau să livreze aceste garnituri de tren variază: de la războiul din Ucraina, până la anumite legături comerciale. Pe mine și pe colegii mei aceste lucruri nu mă interesează.
Tot la capitolul planuri, Guvernul a aprobat joi noi termene pentru modernizarea magistralei corporatiştilor, Berceni-Pipera, cea mai aglomerată din Bucureşti. Nu ştim, însă, când vor începe lucrările. Modernizarea este vitală pentru siguranţa călătorilor şi reducerea duratei de aşteptare la cel mult un minut şi jumătate.
Cele cinci linii de metrou sunt folosite zilnic de peste 600.000 de mii de călători.