Primăria Capitalei plănuiește să atragă 500 de milioane de euro prin Programul Operaţional Regional, în vederea modernizării a 50 de kilometri de linie de tramvai, a anunţat, într-o conferință de presă, Nicușor Dan. De asemenea, municipalitatea vrea să extindă rețeaua de tramvai cu 30 de km, a mai spus edilul.
Bucureştiul are în momentul de faţă o reţea de linii de tramvai de 150 de kilometri, dintre care 100 au fost modernizaţi la începutul anilor 2000. Municipalitatea mai are de modernizat 50 de kilometri şi îşi doreşte construirea a încă 30, a precizat Nicuşor Dan.
Primăria Capitalei vrea să extindă rețeaua de tramvai cu 30 de km
”Avem în momentul de faţă o reţea de linii de tramvai de 150 de kilometri, din care 100 de kilometri sunt modernizaţi la începutul anilor 2000, îi vedeţi cu negru pe hartă, 50 de kilometri nu au mai fost modernizaţi şi trebuie să facem, îi vedeţi cu galben pe planşă, şi mai sunt încă 30 de kilometri pe care ne propunem să îi avem construiţi, cei pe care îi vedeţi cu culoarea roşie pe planşă.
În ceea ce priveşte cei 50 de kilometri, aceasta este principala urgenţă, costul este de aproximativ 500 de milioane de euro, pe care sperăm să îi putem accesa din Planul Operaţional Regional, care se va lansa în această toamnă, pentru regiunea Bucureşti-Ilfov care ne interesează pe noi”, a explicat Nicușor Dan.
”În momentul de faţă avem DALI-urile pentru 35 din 50 de kilometri, din care, din aceşti 35, 20 au fost trecute prin Consiliul General, până la jumătatea lunii iunie vom avea toate DALI-urile şi până la sfârşitul lunii iunie vom avea hotărârile trecute prin Consiliul General, astfel încât în momentul în care se lansează Programul Operaţional Regional pe mobilitate pe Bucureşti-Ilfov să putem să aplicăm”, a explicat Nicușor Dan.
În prezent, pentru extinderea reţelei, PMB lucrează la caietul de sarcini necesar studiului de fezabilitate.
La Piaţa Unirii ar urma să fie conectate linii de tramvai care se sfârşesc în acest moment fie la Mitropolie, fie la Piaţa Sfântul Gheorghe. Achiziţia pentru studiile de fezabilitate ar urma să fie lansată în luna iunie.
Edilul general a menţionat că în şedinţa din 2 iunie a Consiliului General al Capitalei urmează să fie aprobate documentaţiile de avizare a lucrărilor de intervenţii pentru 14 peroane de câte 40 de metri. Acestea vor fi realizate de către Trustul de Clădiri Metropolitane pe linia 41, unde vor circula tramvaiele livrate de Astra Arad. Şapte peroane similare urmează să fie amenajate şi pe alte linii de tramvai.
Primul tramvai de la Astra Arad urmează să fie livrat în luna iunie.