PNL: În ultimii 4 ani au fost daţi în folosinţă aproximativ 20% din numărul total de kilometri de autostradă din ţara noastră / Planurile PNL pentru dezvoltarea infrastructurii de transport

Reprezentanţii PNL au anunţat, marţi, măsuri pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, arătând că cea mai mare parte din actualul şi viitorul program de guvernare conţine propunerile formaţiunii din domeniul transporturilor şi infrastructurii. Ei au amintit că în ultimii 4 ani au fost daţi în folosinţă aproximativ 20% din numărul total de kilometri de autostradă din ţara noastră.

Partidul Național Liberal a anunțat azi măsuri ambițioase pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, în cadrul evenimentului „Infrastructura și mobilitatea în regiunea București-Ilfov. Interconectarea Bucureștiului cu infrastructura rutieră națională”, organizat la Palatul Parlamentului de către Comisia de Infrastructură a PNL, prezidată de Alin Nica, Președintele Consiliului Județean Timiș.

  • „PNL este hotărât să transforme infrastructura de transport a țării într-un motor al dezvoltării economice și al îmbunătățirii vieții cetățenilor. Precizăm că cea mai mare parte din actualul și viitorul program de guvernare conține propunerile PNL din domeniul transporturilor și infrastructurii. De asemenea, amintim că în ultimii 4 ani au fost dați în folosință aproximativ 20% din numărul total de km de autostradă din țara noastră”, spune partidul.

Prioritățile PNL din viitorul program de guvernare în domeniul transporturilor și dezvoltării infrastructurii:

  • interconectarea rutieră și feroviară cu Ucraina și Republica Moldova;
  • investiții majore în Portul Constanța pentru transformarea sa în principalul hub de intrare și ieșire a mărfurilor în partea de sud-est a Europei;
  • dezvoltarea nodurilor intermodale de interconectare a diferitelor moduri de transport, respectiv rutier, feroviar, naval și aerian;
  • alocarea a cel puțin 2% pentru investiții în transport din bugetul anual al României.

Modernizarea și extinderea rețelei rutiere

Vom continua investițiile în modernizarea și extinderea rețelei rutiere naționale, cu accent pe autostrăzi și drumuri expres, pentru a facilita mobilitatea și a reduce timpul de călătorie între orașe și regiuni.

Vom acorda o atenție deosebită asigurării unei infrastructuri rutiere durabile și sigure, prin implementarea măsurilor de prevenire a accidentelor și de îmbunătățire a siguranței rutiere.

Autostrada Moldovei până la Pașcani este complet contractată și chiar în execuție, iar până la Vama Siret procedurile preliminare sunt în grafic.

Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni este în fază avansată de realizare a studiilor de fezabilitate pe două loturi, al treilea aflându-se în curs de realizare a studiilor preliminare.

Autostrada A0, Centura Bucureștiului, este complet contractată și în curs de execuție pe o bună parte. Sperăm ca anul viitor Centura de Sud să fie dată în exploatare pentru a face legătura între A1 și A2, reușind astfel să evităm intrarea în București a transportului de tranzit.

Procedurile de execuție a centurii actuale a Bucureștiului sunt deblocate și în curând vor începe lucrările

Dezvoltarea transportului feroviar

Ne propunem să modernizăm și să extindem rețeaua feroviară, pentru a spori accesibilitatea și eficiența transportului pe calea ferată. După Revoluție, în această perioadă, a fost dată în folosință prima linie nouă de cale ferată între București și Otopeni, devenind astfel și prima linie metropolitană de transport feroviar.

Vom promova interoperabilitatea și conectivitatea cu alte rețele feroviare europene, facilitând astfel transportul de mărfuri și persoane la nivel internațional. Astăzi ne concentrăm pe legăturile cu Ucraina și Republica Moldova având în vedere contextul internațional.

Îmbunătățirea transportului public urban a Bucureștiului

Dezvoltăm și modernizăm sistemele de transport public urban, cu accent pe transportul în comun ecologic și eficient energetic între Județul Ilfov și București.

Vom investi în infrastructură pentru transportul public, inclusiv în extinderea rețelelor de metrou, tramvaie și autobuze, pentru a oferi opțiuni de transport comode și accesibile în orașe. Am deblocat proiectul magistralei de metrou Gara de Nord – Otopeni, blocată de un ministru anterior al USR.

Dezvoltarea transportului naval prin analiza serioasă asupra reluării lucrărilor de construire a Canalului Dunăre – București, parte din proiectele europene de valorificare a Dunării, poate rezolva o parte din congestia transportului rutier, feroviar și a problemelor din vămile României.

Promovarea mobilității durabile

Ne concentrăm pe promovarea mobilității durabile și a alternativei la autoturismul personal, prin dezvoltarea infrastructurii pentru bicicliști și pietoni, precum și prin facilitarea utilizării transportului electric și a vehiculelor cu emisii reduse.

Vom implementa politici de reducere a congestiei și de gestionare a traficului, pentru a îmbunătăți fluiditatea circulației și a reduce poluarea.

Partidul Național Liberal este motorul dezvoltării României. Prin acțiunile sale a dovedit că poate rezolva problemele de transport ale țării, că poate cheltui eficient fondurile europene și naționale.

Guvernul României, prin adoptarea acestor măsuri și politici, are ca obiectiv îmbunătățirea calității vieții cetățenilor și stimularea dezvoltării economice durabile. Ne angajăm să colaborăm cu toate părțile interesate, cu autoritățile locale și cu societatea civilă, inclusiv cu antreprenorii din construcții și transporturi, pentru a implementa cu succes programul de guvernare și pentru a aduce o schimbare pozitivă în domeniul transportului din România, așa cum astăzi am realizat prin deschiderea manifestată cu ocazia evenimentului organizat de Comisia de Infrastructură a Partidului Național Liberal.

Printre participanți enumerăm pe Hubert Thuma, Irinel Scrioșteanu, Toma Petcu, Paul Moldovan, Cristian Erbașu, Cristian Pistol, specialiști din administrația centrală și locală implicați activ în domeniul transporturilor.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati