Cele mai mari poduri din Bucureşti au devenit şi cele mai periculoase. În pasajele Obor, Lujerului şi Băneasa apa curge din tavan ca la robinet, din cauza infiltraţiilor. O analiză făcută anul trecut arată că toate au grad maxim de risc de colaps, însă reparaţiile încă nu au început. Primăria spune că are nevoie de bani de la Guvern, potrivit observatornews.ro.
Mii de oameni trec zilnic cu maşini pe sub sau pe deasupra pasajului Obor fara sa stie pericolul la care se expun. Apa curge ca la robinet, iar infiltraţiile au distrus o parte din pereţii interiori. În plus, tavanul s-a măcinat. Anul trecut, pasajul Obor a fost încadrat în clasa maximă de risc din cauza problemelor grave de rezistenţă.
„Apa este cel mai mare duşman al construcţiilor. Este afectată structura de rezistenţă dacă acea apă pătrunde pe armătură. Ne jucăm cu focul”, a explicat Ionuţ Ciurea, director Pro Infrastructura.
Reparaţiile întârzie la pasajele periculoase din România
„Noi împreuna cu secţia noastră pentru că nu am avut o altă variantă pentru a întreprinde măsurile necesare, mergem și verificăm periodic starea lor și îndepărtam acele plăci care se desprind”, a declarat Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti.
Bucăţi cad si din alte două poduri: podul Băneasa şi pasajul Lujerului, ambele încadrate tot în clasa 5 din 5 de risc.
Ultima analiză arată că pasajul Lujerului are probleme mari la structura de rezistenţă aşa că zilnic cad bucăţi din el. Chiar dacă pe aici trec în fiecare dimineaţă zeci de mii de maşini dar şi tramvaie, până acum Primăria Capitalei nu a instituit nicio restricţie de trafic.
Reprezentantii primăriei spun ca ar vrea din primăvară să înceapă reparaţiile la Lujerului, Obor şi Băneasa, doar că sunt prea scumpe pentru bugetul local.
„Costurile sunt destul de ridicate. Doar la Obor, Lujerului și Băneasa însumează aproximativ 450 de milioane de lei. Vă daţi seama că pentru bugetul Administrației Străzilor e ceva foarte mult. Aici clar este necesar ajutorul Guvernului pentru a sprijini cumva Primăria Capitalei. Undeva la 2 ani de zile cu siguranţă vor dura aceste lucrări”, a spus Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor Bucureşti.
Alte 15 poduri şi pasaje din Bucureşti au gradul 4 de risc, adică au nevoie de reparaţii.