Sediul central al Companiei Naționale ‘Poșta Română’ (CNPR) a fost relocat pe Calea Giulești, în apropierea centrului logistic al companiei, informează operatorul de servicii poștale, într-un comunicat de presă.
”Relocarea Administrației Centrale în Calea Giulești, București, reflectă angajamentul nostru ferm pentru o Poștă Română modernă și eficientă. Am reconfigurat structura administrativă pentru a fi mai suplă și mai funcțională, iar apropierea de centrul logistic ne permite să integrăm procesele și să răspundem mai rapid cerințelor clienților. Este un pas esențial spre transformarea companiei într-un actor relevant în era digitală”, a declarat, în comunicat, directorul general al Poștei Române, Valentin Ștefan.
Au fost eliminate 75% din posturile de la nivel central
Potrivit companiei, în planul de restructurare a aparatului administrativ au fost eliminate 75% din posturile de la nivel central (de la 1.200 la 300 de angajați). De asemenea, la nivel național, numărul total de angajați a fost redus cu 18%, de la 25.000 – în iunie 2021 la 20.500 – în prezent, fără a afecta calitatea serviciilor.
”De la începutul anului 2025, numărul angajaților din Administrația Centrală s-a diminuat cu 67 de posturi, reprezentând un procent semnificativ de 20%, generând o economie anuală de aproximativ 10 milioane de lei la bugetul companiei. Decizia de relocare reflectă viziunea strategică a actualei echipe de conducere, care a dorit ca centrul de comandă să fie integrat cu Hub-ul Logistic și de Curierat Regional București – aflat în plin proces de modernizare – și cu Sucursala București. Noua locație facilitează o mai bună coordonare operațională și răspunde nevoii de agilitate și orientare spre client”, a transmis CNPR.
Oficialii companiei precizează că fostul sediu din Bulevardul Dacia nr. 140 a fost deja scos la închiriere, ca o măsură strategică pentru reducerea costurilor fixe și generarea de venituri suplimentare.
Investițiile în modernizarea și retehnologizarea Poștei Române depășesc valoarea de 150 de milioane de lei și pun accent pe reconstrucția infrastructurii logistice. Astfel, până în prezent, au fost achiziționate opt echipamente de sortare de ultimă generație, din care patru au fost deja instalate în hub-urile din Cluj-Napoca, Oradea, Timișoara și Galați.
După finalizarea acestor investiții, operatorul poștal ar urma să aibă o capacitate de procesare de aproximativ 500.000 de colete/zi.