Compania Națională Poșta Română (CNPR) anunță că demarează procesul de achiziționare a 3.000 de cutii poștale digitale, investiție ce face parte din strategia investițională de modernizare și digitalizare a operatorului poștal, cu finanțare externă de 40 milioane de euro.
Potrivit unui comunicat de presă al companiei, cutiile poștale urmează să fie amplasate atât în oficiile Poștei Române cu acces non-stop, cât și în alte oficii poștale și zone strategice de interes de pe teritoriul țării, astfel încât să fie accesibile pentru utilizare de către toți clienții și firmele de curierat.
„Investiția în aceste cutii poștale digitale și, de asemenea, în liniile automate de sortare face parte dintr-un proiect pe care îl avem în plan pentru dezvoltarea companiei, în beneficiul clienților noștri. Acesta este doar punctul de plecare, urmând să derulăm și alte investiții menite să îmbunătățească experiența clienților cu Poșta Română și să ajute la extinderea companiei, atât în România, cât și în străinătate (…)”, a declarat Valentin Ștefan, directorul general al CNPR.
În paralel cu acest proiect, Poșta Română va dezvolta o rețea de livrare pic-up/drop-off pentru magazinele online. „Acest serviciu nou este conceput ca urmare a creșterii comerțului electronic și va oferi o altă opțiune de livrare consumatorilor finali care cumpără online, fiind disponibil în peste 3.000 de locații, oficii poștale și zone strategice de interes. Investiția în Sisteme de Sortare Automatizată va contribui la reducerea timpului de tranzit pentru transportul coletelor în România și face parte din strategia de modernizare a Poștei Române. Aceste noi proiecte vor fi susținute de o echipă de consultanță externă condusă de Gian Sharp, care, în calitate de fost CEO al DHL România și Cargus, are o experiență semnificativă pe piața internă de curierat”, se arată în comunicat.
Poşta Română deserveşte aproximativ 19 milioane de români, punând la dispoziţie cea mai extinsă reţea de oficii poştale.