Premieră în diplomația economică românească: lansarea oficială a SUV-ului Dacia Bigster, la sediul Ambasadei României în Italia

Ambasada României în Italia a organizat, la 23 iunie 2025, prima inițiativă la nivelul unei misiuni diplomatice de lansare oficială a unui automobil produs în România – Dacia Bigster, inaugurând astfel un parteneriat la nivel național cu Dacia Italia, dedicat promovării unui spirit economic profund european – al deschiderii, colaborării și competitivității.

  • Evenimentul de prezentare a noului model Dacia Bigster a reunit reprezentanți ai corpului diplomatic, ai presei de specialitate și ai mediului de afaceri, celebrând legătura profundă dintre marca auto și originile sale românești.

Ambasadorul Gabriela Dancău a salutat cu entuziasm lansarea acestui parteneriat, o oportunitate de a consolida relațiile dintre România și Italia, țări care se mândresc cu un Parteneriat Strategic Consolidat și o lungă istorie de colaborare. Dacia Italia a fost reprezentată de Directorul general Guido Tocci, care a subliniat modul în care marca și-a asumat un rol de lider în Italia, rămânând puternic ancorată în originile sale românești.

”Dacia Bigster exprimă simbolic progresul economiei românești din ultimele trei decenii”

  • În intervenția sa, ambasadorul român Gabriela Dancău a precizat că „parteneriatul dintre Ambasada României și Dacia Italia promovează nu doar un produs care deja se bucură de un succes enorm, ci celebrează spiritul european caracterizat de competitivitate și piață liberă. Dacia Bigster exprimă simbolic progresul economiei românești din ultimele trei decenii: mai mare, mai inovatoare, mai competitivă.”

”Numele Dacia stârnește de fiecare dată emoție”

Potrivit ambasadorului Gabriela Dancău, „parteneriatul țintește nu doar către piața italiană, ci și către comunitatea românească din Italia, de peste un milion de persoane, profund atașată de propria identitate și istorie și pentru care numele Dacia stârnește de fiecare dată emoție. Este firesc ca atașamentul față de România să se reflecte și în comportamentul de consum.”

Directorul general al Dacia Italia, Guido Tocci, a subliniat modul în care această colaborare reprezintă o întoarcere la origini și o consolidare a identității mărcii: „Dacia este un brand care, chiar și după achiziția sa de către Grupul Renault în 1999, a menținut o legătură foarte puternică cu România. La Mioveni, lângă Pitești, se află principalul centru de producție al Dacia, o fabrică activă din 1968 care astăzi are aproximativ 7.000 de angajați și produce 350.000 de vehicule în fiecare an, distribuite în 44 de țări de pe 4 continente.”

  • „Bigster reprezintă viziunea noastră asupra unei mașini solide, confortabile și fiabile. Este simbolul unei evoluții care nu își uită rădăcinile”, a adăugat Guido Tocci.

Pe parcursul evenimentului, publicul a putut să admire Dacia Bigster, modelul care marchează intrarea mărcii într-un segment strategic pe piața auto, conceput pentru cei care iubesc călătoriile lungi și pentru clienții business.

Alegerea de a găzdui această lansare în incinta misiunii diplomatice reflectă convingerea că diplomația economică este un instrument strategic în promovarea potențialului industrial și inovator al României.

Pe de altă aparte, parteneriatul cu Ambasada României reprezintă un nou capitol pentru Dacia Italia, care își propune să continue să-și consolideze rădăcinile și să construiască punți între culturi, oameni și teritorii.

Proiectul jurnalistic newsbucuresti.ro este un proiect susținut de AGI
- o asociație neguvernamentală, apolitică și non-profit.
Depinde și de tine să susții o presă independentă.

URMĂREȘTE-NE PE

Articole similare

Noutati