Prima ”cârtiță” care va săpa unul dintre cele două tuneluri ale Magistralei 6 de metrou, pe secțiunea Sud, 1 Mai – Tokyo, se îndreaptă spre viitoarea stație de metrou Tokyo, începând din această noapte, informează luni Metrorex.
Potrivit unui comunicat al companiei, pentru un utilaj uriaș, agabaritic, așa cum este TBM (Tunnel Boring Machine), pregătirile presupun etape succesive, începând cu transportul la punctul de pornire a săpăturii de tunel (viitoarea stație de metrou Tokyo), continuând cu asamblarea părților componente ale ”cârtiței”, care se face în spațiul special amenajat pentru acest proces și terminând cu momentul în care utilajul poate începe activitatea propriu-zisă, săparea tunelului, 24 de ore din 24.
Astfel, începând din noaptea de luni spre marți, pe parcursul întregii săptămâni în curs, se vor transporta piesele componente ale TBM. Scutul mecanic, capul de tăiere, care cântărește 128 de tone, este printre primele piese care vor ajunge la viitoarea stație de metrou ”Tokyo”.
Perioada montajului pieselor componente va începe în săptămâna viitoare și va dura aproximativ o lună.
Magistrala 6 va asigura legătura directă de la Gara de Nord la Aeroportul Internațional Otopeni.
Pe un traseu de 14,2 km aceasta va cuprinde 12 stații de metrou: Pajura, Expoziției, Piața Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Internațional Henri Coandă.
Proiectul ”Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni” este unul de utilitate publică, de interes național, conform Hotărârii Guvernului nr. 496/2017, cu modificările și completările ulterioare, prin care se asigură nevoile de mobilitate ale persoanelor prin dezvoltarea rețelei de transport trans european.
Proiectul este finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).