Sectorul 4 al Municipiului București dezvoltă infrastructura de metrou dincolo de Șoseaua de Centură a Capitalei, către comuna Berceni. Noul traseu al magistralei M2, care pleacă de la stația Tudor Arghezi, va avea o lungime de trei kilometri ce va putea fi parcurs într-un interval de 10 minute, în condițiile în care în acest moment această distanță este parcursă, la orele de vârf, în 30-40 de minute
Traseul va avea trei stații ce vor fi prevăzute cu două linii destinate traficului de călători.
Mai mult, noua infrastructură va putea asigura transportul pentru aproximativ 10.000 de oameni pe zi.
Acestea sunt câteva dintre concluziile Studiului de Prefezabilitate, pe care Primăria Sectorului 4 l-a contractat, în vederea realizării lucrărilor efective de extindere a magistralei care face legătura între nordul și sudul orașului.
Studiul a fost realizat pe baza unei analize multicriteriale, care a vizat nu mai puțin de 24 de caracteristici tehnice, sociale, economice, de mediu, de performanță energetică și financiară și a vizat, într-o primă fază, identificarea celui mai eficient și oportun corridor, respectiv sistem de transport, pentru a interconecta Capitala cu localitățile învecinate din zona de sud.
În acest sens, anticipând tendințele de dezvoltare a zonei de sud pentru următorii 20 de ani, au fost analizate trei potențiale opțiuni de traseu: cu metroul (subteran și suprateran), cu tramvaiul și cu autobuzul (suprateran).
Ulterior, evaluând criterii precum lungimea traseului, durata de deplasare, fluidizarea și siguranța traficului, impactul zgomotelor și al emisiilor poluante asupra rezidenților, raportul beneficiu-cost, dar și potențialul de dezvoltare, varianta de transport cu metroul s-a dovedit a fi opțiunea strategică recomandată, obținând, de altfel, cel mai mare punctaj dintre variantele analizate.
Mai exact, studiul relevă faptul că traseul dintre stații poate fi parcurs în cel mai scurt timp cu metroul, față de tramvai și autobuz.
Totodată, infrastructura de metrou poate asigura cea mai mare capacitate de transport, respectiv aproximativ 10.000 de călători pe zi față de 5.200 călători pe zi și 2.800 călători pe zi în cazul utilizării tramvaiului sau a autobuzului.
Astfel, odată edificată ca fiind cea mai eficientă soluție de transport pentru interconectarea comunei Berceni cu centrul Capitalei, opțiunea dezvoltării și, implicit, a folosirii metroului va fi aprofundată, în perioada următoare, în cadrul Studiului de Fezabilitate, care va oferi informații concrete referitoare la amplasamentele de stații, precum și la soluțiile tehnice recomandate pentru construcția efectivă a noilor stații de metrou ale magistralei M2.
Menționăm faptul că, încă de anul trecut, a fost semnat un protocol de colaborare între Sectorul 4 al Municipiului București, Consiliul Județean Ilfov, Ministerul Transporturilor și Metrorex S.A. în vederea prelungirii magistralei M2 până în comuna Berceni, dincolo de Șoseaua de Centură a Capitalei, în continuarea stației de metrou Tudor Arghezi, pe care Primăria Sectorului 4 o construiește pe Șoseaua Berceni și ale cărei lucrări se apropie de final, se arată într-un comunicat de presă al Primăriei sectorului 4, remis presei.