Primăria Municipiului București a lansat o procedură de consultare a pieței în vederea stabilirii prețului pentru achiziția a 100 de troleibuze noi, cu acumulatori care să asigure o autonomie de peste 20 km. Vehiculele ar urma să fie articulate (18 metri), mai lungi decât troleibuzele care circulă în prezent în Capitală.
- Primăria București consultă piața pentru achiziția a 100 de troleibuze de 18 metri, cu autonomie de peste 20 km
Scopul consultării pieței este acela de a determina valoarea estimată și graficul de livrare privind achiziționarea de către Municipiul Bucuresti a unui număr de 100 troleibuze articulate din gama de 18 m cu autonomie de minimum 20 km, potrivit anunțului publicat pe 6 iulie în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).
Troleibuzele articulate noi, din gama 18 m (18000±800mm), vor avea o autonomie de minimum 20 de km, cu tracţiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare a Energiei (SRSEE) cu baterii de acumulatori, cu podea complet coborâtă pe toată lungimea, cu minimum patru uşi şi aer condiţionat în salonul de călători, se mai specifică în anunț.
Data limită de transmitere propuneri este 16 iulie.
Troleibuzele articulate nu sunt o noutate pentru București, astfel de vehicule circulând până în anul 2008, spun reprezentanții Asociației Metrou Ușor.
Ei adaugă că PMB mai are în derulare o licitație pentru achiziția de troleibuze. Este vorba despre licitația pentru 100 de troleibuze solo (12 metri) cu autonomie, pentru care s-a semnat contractul cu o asociere turco-germană.
„Contractul a fost reziliat în luna octombrie 2020, acțiunea fiind motivată prin lipsa omologării vehiculelor ofertate. În prezent, procedura este blocată în instanță, motiv pentru care nici până astăzi București nu are troleibuzele noi”, adaugă reprezentanții Metrou Ușor.
Ei amintesc că flota actuală a STB cuprinde troleibuze fabricate între 1997 și 2008, cele mai vechi fiind însă în stare avansată de degradare.
„Asociația Metrou Ușor salută interesul autorităților de a cumpăra vehicule de mare capacitate, atât de necesare pentru Capitală. Am militat constant în favoarea achiziționării de vehicule articulate, pentru sporirea capacității și atractivității transportului public. Nu în ultimul rând, îndemnăm autoritățile să rezolve cât mai rapid blocajul licitației anterioare și să demareze investițiile pentru modernizarea și extinderea rețelei de troleibuz”, conchid reprezentanții Asociației.