Consilierii generali ai Capitalei urmează să dezbată în şedinţa de miercuri şase proiecte de hotărâre care vizează lucrări de modernizare a 13,5 kilometri de linie de tramvai cale dublă, dar şi a peste 20 de peroane, potrivit Agerpres.
- Cele şase proiecte de hotărâre prevăd aprobarea indicatorilor tehnico-economici, totalizând investiţii de peste 862 de milioane de lei.
Este vorba despre reabilitarea sistemelor rutiere de pe următoarele artere:
– str. Paleologu, str. Armand Călinescu, str. Vasile Lascăr, str. Lizeanu şi intrarea Vagonului (pe unde circulă tramvaiul 16). Este vorba despre o investiţie totală de 102 milioane lei cu TVA, care presupune modernizarea a 1,8 km cale dublă;
– B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviţei şi B-dul Dinicu Golescu (pe care se află liniile de tramvai 44, 45 şi 46). În plus va fi modernizat un peron de pe B-dul Gheorghe Duca. Este vorba despre o investiţie de 134 de milioane de lei cu TVA. Lungimea totală a tronsoanelor care urmează să fie modernizate este de circa 1,81 km cale dublă;
– pe B-dul Ferdinand I, între Şoseaua Mihai Bravu şi str. Traian (deservit de linia de tramvai 14). Este vorba despre o investiţie de 39 de milioane de lei cu TVA. De asemenea, va fi modernizat un peron pe B-dul Ferdinand I. Lucrările vizează reabilitarea a 0,69 km cale dublă;
– B-dul Dimitrie Pompeiu, Şoseaua Petricani, B-dul. Lacul Tei, str. Maica Domnului, str. Reînvierii şi str. Turmelor (pe care circula tramvaiele 16 şi 36). Este vorba despre o investiţie de 317 milioane de lei cu TVA. În plus, lucrările vor viza modernizarea a 16 peroane, substaţiile de tracţiune electrică Pipera şi înlocuirea cablurilor de curent continuu aferente acestor substaţii. Lungimea totala a tronsoanelor care vor fi modernizate este de circa 5,3 km cale dublă;
– B-dul Expoziţiei, str. Aviator Popişteanu, str. Puţul lui Crăciun, str. Dornei şi str. Clăbucet (pe care se află linia de tramvai 3). Este vorba despre o investiţie de 118 milioane de lei cu TVA, fiind vizată modernizarea a 2 km cale dublă, dar şi a unor peroane;
– bucla Gara de Est pe arterele B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand (între Gara Obor şi Şos. Pantelimon), Şos. Pantelimon, str. Baicului (unde circula tramvaiele 14 şi 36). Este vorba despre o investiţie de 152 milioane de lei cu TVA. Sunt prinse şi lucrări de modernizare a substaţiei de tracţiune electrică Obor, inclusiv înlocuirea cablurilor de curent continuu. Lungimea totală a tronsoanelor care urmează să fie modernizate este de circa 1,885 km cale dublă. Pe aceste tronsoane se vor moderniza 3 peroane.