Creșterea valorii taxei pentru promovare turistică în București ar putea genera unele probleme operatorilor de turism, atrage atenția Asociația Incoming România (AIR), într-un comunicat de presă.
Dublarea taxei speciale pentru promovarea turistică a Capitalei pentru anul 2020, de la 1% la 2%, aplicată la venitul din cazare pentru fiecare zi de sejur a unui turist în Bucureşti, reprezintă o nouă palmă dată turismului de incoming, care, în loc să fie recunoscut şi susţinut, este îngrădit şi restricţionat, susţine Asociaţia Incoming România (AIR), potrivit DCNews.ro.
„Asociaţia Incoming România (AIR) îşi exprimă îngrijorarea şi dezacordul faţă de Hotărârea Consiliului General al Municipiului Bucureşti nr. 723/18.12.2019, prin care se instituie taxa specială pentru promovarea turistică a municipiului Bucureşti pentru anul 2020, prin aplicarea cotei de 2% la venitul din cazare pentru fiecare zi de sejur a unui turist în Bucureşti. Dublarea acestei taxe locale de la 1% la 2%, anunţată cu puţin timp înainte de începerea anului, este o lovitură dată turismului organizat prin intermediul agenţiilor de turism care aduc turişti străini în Bucureşti şi în România, o nouă palmă dată turismului de incoming, care, în loc să fie recunoscut şi susţinut, este îngrădit şi restricţionat”, se arată în comunicat.
Potrivit sursei citate, la luarea unor astfel de decizii trebuie să se ţină cont de faptul că pentru programele turistice care includ şi sejururi în Bucureşti, deja publicate şi promovate în cataloagele şi pe pieţele externe, preţurile sunt stabilite pentru anul viitor şi, din acest motiv, creşterea cu 100% a taxei va trebui suportată şi susţinută de agenţiile care aduc turişti străini în România şi fac turism de incoming.
Nu se știe cum vor fi cheltuite taxele colectate
„Sperăm ca hotelierii să înţeleagă acest aspect şi să suporte şi ei o parte din această creştere în cazul turiştilor străini aduşi prin intermediul agenţiilor. De ce această creştere de taxă? Pentru ca Primăria Capitalei să facă cheltuieli de promovare discreţionare, fără să ţină cont de părerea vreunei asociaţii de profil şi a celor ce contribuie la aducerea de turişti străini în Bucureşti pe cheltuiala şi munca lor şi de necesităţile reale de promovare a destinaţiei turistice Bucureşti”, susţine AIR.
Totodată, Asociaţia atrage atenţia asupra faptului că hotărârea CGMB nu stipulează modul în care vor fi cheltuite taxele colectate şi cum vor fi cunoscute şi verificate aceste cheltuieli, în condiţiile în care Capitala nu are o Asociaţie de Promovare recunoscută şi susţinută de primărie şi existând deja şi o Companie MunicipalăTuristică a Bucureştiului, creată şi condusă de primărie.
„Credem, în acest context, că este necesară urgentarea aplicării Legii privind înfiinţarea Organizaţiilor de Management al Destinaţiilor pentru a utiliza eficientşi transparent aceste taxe locale de turism colectate”, mai spune AIR.