Primăria Capitalei anunță că a lansat o platformă web nouă, accesibilă prin link-ul www.pmb.ro. Costul pentru dezvoltarea acestei platforme web este de 129.000 lei fara T.V.A
„Inaugurăm azi cea mai complexă platformă digitală din administraţie! Capitala a fost privată zeci de ani de utilizarea tehnologiilor smart şi în acest mandat am schimbat modul de abordare a domeniului. Rezultatele deja se văd: anul trecut am lansat în premieră aplicaţii municipale pentru telefonul mobil, iar acum lansăm platforma web – un instrument de comunicare publică modernizat, în pas cu vremurile.
De astăzi, bucureştenii pot interacţiona online cu Primăria Capitalei mult mai facil şi inclusiv de pe telefonul mobil. Astfel, aceştia pot face plăţi online prin intermediul noii platforme, pot depune cereri în format electronic, pot verifica stadiul rezolvării cererilor sau pot accesa mult mai facil date despre oraş
Platforma a fost construită de Compania Municipală Tehnologia Informaţiei Bucureşti, are la baza cele mai noi tehnologii în domeniu şi va facilita interacţiunea dintre administraţie şi cetăţeni. Vechiul site avea mai bine de 20 de ani. Construind o companie specializată în domeniu, avantajul a fost că s-a putut ocupa cu profesionalism de digitalizarea serviciilor municipale, în beneficiul direct şi imediat al bucureştenilor”, a spus Firea.
Platforma are următoarele secțiuni:
– Plata online direct în site a taxelor pentru obţinerea unor documente precum: Autorizaţie de construire pentru clădiri rezidenţiale, Autorizaţie pentru transport în regim de taxi, Autorizaţie de acces autovehicule, Autorizaţie de transport de persoane, Autorizaţie de transport de bunuri, Certificat de urbanism, etc. Toate plăţile sunt securizate şi beneficiază de cele mai noi tehnologii pentru criptare.
– Depuneri online: nu mai este nevoie să depuneţi documentele la Primărie, acum le puteţi depune online şi vor intra automat pe fluxul de documente al instituţiei;
– Formulare tipizate: toate formularele pe care le folosiţi în relaţia cu PMB le veţi regăsi într-un singur loc. Pentru fiecare domeniu în parte, sunt disponibile în noua platforma modelul de cerere şi documentele necesare;
– Stadiul rezolvării cererii dumneavoastră: aveţi posibilitatea să introduceţi numărul cererii înregistrate la PMB şi să vizualizaţi în timp real stadiul acestei cereri;
– Portal pentru Hotărâri ale CGMB şi dispoziţii ale Primarului General: acest portal vă oferă posibilitatea de a căuta Hotărâri şi Dispoziţii în timp real pe mai mulţi ani;
– Transmisii şedinţe live de Consiliu General şi arhive înregistrate: puteţi vizualiza în direct dezbaterile din timpul şedinţei de Consiliu, pe desktop sau pe smartphone, sau puteţi vizualiza arhiva şedinţelor video pe ani.
Platforma conţine multe alte informaţii, actualizate în timp real, grupate în două categorii:
– Site-ul principal – destinat în principal interacţiunii dintre cetăţean şi administraţie – în care se regăsesc informaţii şi procese de lucru necesare în relaţia cu PMB şi
– Oraşul – site cu informaţii utile pentru viaţa de zi cu zi în Bucureşti, unde bucureştenii şi vizitatorii pot afla Calendarul evenimentelor şi al instituţiilor de cultură, date despre Mobilitate, Sănătate, Hărţi interactive, Banca de date urbană.