Primăria Capitalei alocă 3 milioane de lei pentru a ajuta cu bani zeci de operatori culturali din București care au înregistrat pierderi masive din cauza pandemiei. Se vor acorda granturi de câte maxim 75.000 de lei pe beneficiar.
- Sprijinul financiar nerambursabil se acordă sub formă de grant, o singură dată, sub formă forfetară, pe criteriul „primul venit – primul servit”.
Conform raportului de specialitate, Primăria Municipiului Bucureşti a elaborat un proiect de schemă de ajutor de stat pentru a veni în sprijinul sectorului cultural independent, unde au fost limitate sau chiar sistate activităţile, ca măsură de precauţie pentru evitarea răspândirii SARS-CoV-2.
Criteriul „primul venit – primul servit”
Schema de ajutor de stat este constituită pentru finanţarea programului „Susţinem sectorul cultural independent în Bucureşti”, iar beneficiarii eligibili sunt entităţi de drept privat. Mai precis, programul se adresează oricărei entităţi, indiferent de statutul juridic şi modul de finanţare, inclusiv celor nonprofit care desfăşoară o activitate economică, sunt persoane juridice înregistrate în România, respectiv au personalitate juridică şi care activează în domeniul cultural independent în Bucureşti.
Finanţarea programului se va asigura de la bugetul local al Municipiului Bucureşti, prin bugetul alocat Direcţiei Cultură, Învăţământ, Turism. Perioada în care se pot încheia contractele de finanţare este de la data intrării în vigoare a schemei de ajutor până pe 31 decembrie 2021, scrie Agerpres.
Sprijinul financiar nerambursabil se acordă sub formă de grant, o singură dată, sub formă forfetară, pe criteriul „primul venit – primul servit” pentru solicitanţii care îndeplinesc condiţiile de eligibilitate. Acesta este limitat la maxim 75.000 de lei/beneficiar, sumă care poate reprezenta 100% din valoarea cheltuielilor eligibile aferente schemei de finanţare.
Pe ce vor putea fi cheltuiți banii de la Primărie: chirie, utilități sau salarii
Dosarul beneficiarului care va intra în procesul de evaluare pentru câştigarea finanţării va cuprinde mai multe documente:
- cerere de solicitare a finanţării,
- declaraţie pe proprie răspundere,
- contract de finanţare asumat de solicitant
- documente doveditoare.
Categoriile de cheltuieli eligibile în cadrul acestei scheme de ajutor sunt: cele privind chiria pe bază de contract încheiat legal, aferentă sediului sau punctului de lucru pentru perioada august-decembrie 2020, limitate la maximum 20.000 de lei/lună/beneficiar; cele cu utilităţile aferente sediului sau punctului de lucru pentru august-decembrie 2020; cele cu salariile pentru maximum trei angajaţi ai beneficiarului pentru august-decembrie 2020 la valoarea salariului minim pe economie/angajat/lună (se vor lua în considerare doar cei angajaţi înainte de 1 martie 2020 şi care nu au fost în şomaj tehnic în august-decembrie 2020); cele privind contribuţiile către bugetul statului aferente cheltuielilor cu salariile definite la punctul anterior.